10.000 de ceferişti, pe liber de la 1 iunie

Managerii privaţi numiţi de Relu Fenechiu au decis disponibilizarea a peste 10.000 de angajaţi de la calea ferată • Cu începere de la 1 iunie 2013, vor fi concediaţi 2.800 de salariați de la CFR Călători, 3.600 de la CFR Marfă şi între 4.000 şi 6.000 de la CFR SA

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, împreună cu secretarul de stat Cristian Ghibu şi cu managerii privați ai celor trei companii CFR au stabilit ca, începând cu 1 iunie 2013, să fie disponibilizați peste 10.000 de angajaţi de la cele trei companii CFR. Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, cele mai multe disponibilizări vor lua forma pensionărilor anticipate parţiale. Practic, ceferiştii vor fi anunţaţi că trebuie să se pensioneze anticipat, iar cei care nu vor fi de acord vor fi trimiși acasă, fără nicio explicaţie. Un alt val de disponibilizări vizează externalizarea unor secţii şi ateliere vitale pentru activitatea la calea ferată.

2.800 de „pensionați anticipat parțial”, la CFR Călători

La ora actuală, Relu Fenechiu are în subordine căile ferate din structura CFR SA, care cuprinde toate gările din România şi liniile de cale ferată, cu 23.000 de angajaţi, din CFR Călători, cu 14.000 de salariați, și CFR Marfă, cu circa 8.000 de angajaţi. La sfârșitul lunii aprilie, directorul general al CFR Călători a transmis conducerii tuturor subunităţilor o adresă conținând un anunț foarte important pentru ceferişti: „începând cu data de 1 iunie, îndepliniţi condiţiile de înscriere la pensie anticipat parţial”. Astfel, directorii din teritoriu trebuie să stabilească cine pleacă anticipat la pensie, urmând ca, după aceea, să stabilească o listă finală cu toţi cei care vor fi disponibilizaţi. Din cifrele calculate de managerii din Transporturi, de la CFR Călători vor fi disponibilizaţi circa 2.800 de angajaţi.

Zeci de trenuri anulate

Ca să „grăbească” disponibilizările, directorul general Valentin Dorobanțu a dispus anularea, începând cu data de 15 mai 2013, a peste 20 de terenuri pe rutele care deserversc zonele Baia Mare, Bistrița, Cluj, Feteşti, Oradea, Ploiești și Târgovişte. De asemenea, vor fi anulate pe durata weekend-ului mai multe garnituri pe rutele către Craiova, Galați, Iași, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Sibiu și Suceava.
În luna iunie 2013, actualul director general, Valentin Dorobanțu, vrea să modifice din nou mersul trenurilor. Demersul va duce la dispariția mai multor trenuri care circulă pe rute așa-zis nerentabile pentru stat. „Trasat pentru 49 milioane tren kilometru”, noul mers va duce la alungarea multor călători de pe rutele deservite de CFR Călători, fapt care îi va favoriza, din nou, pe operatorii privați.

„De la CFR Marfă putem da afară şi 4.000 de angajaţi”

În ultima şedinţă de la CFR Marfă, din aprilie, conducerea companiei, în frunte cu managerul privat Dragoș Alexandru Drăghici, a discutat despre numărul ceferiştilor care vor fi disponibilizaţi începând cu data de 1 iunie 2013. În final, aceștia au stabilit ca, înainte de privatizarea companiei, să fie disponibilizaţi circa 3.600 de ceferişti. Dar numărul nu este bătut în cuie, putând fi chiar mai mare. „O să disponibilizăm 3.600 de angajaţi, dar cred că putem da afară şi 4.000, că oricum CFR Marfă poate funcţiona şi cu acest număr de angajaţi”, a precizat unul dintre directorii companiei.

„Noii manageri privaţi de la companiile CFR nu ştiu cum să rentabilizeze societăţile decât prin disponibilizare de personal. Practic, CFR Marfă, care urmează să fie privatizată în iunie, trebuie să aibă cât mai puţini angajaţi pentru ca viitorul proprietar să nu aibă cheltuieli mari cu personalul. Prin anularea unor trenuri se doreşte punerea pe butuci și a CFR Călători, iar rutele aşa-zis nerentabile să fie date operatorilor privaţi”, a declarat, pentru ZIUAnews, un lider sindical de la CFR care a căzut în dizgrația ministrului Relu Fenechiu.

„6.000 de ceferişti vor disponibilizaţi de la CFR SA”

Noul manager general al CFR SA, George Micu – protejat al Ancăi Boagiu şi fost director al CFR Marfă în era Boc – vrea să disponibilizeze între 4.000 şi 6.000 de ceferişti. În plus, intenționează să externalize și unele secţii şi ateliere şi, astfel, vor mai dispărea alți 1.000-1.200 de salariați. Nu trebuie omis faptul că în ultima perioadă au fost desfiinţate mai multe halte, iar câteva cantoane CFR care supravegheau trecerile de la calea ferată au fost demolate. Fostul lider de sindicat care bloca calea ferată prin anii 2000, Ion Molea, a declarat, pentru ZIUAnews, că ceea ce se întâmplă acum la CFR „este o ruşine fără margini”. „Cei care conduc companiile sunt puși să distrugă calea ferată, şi nu să o redreseze, iar liderii de sindicat s-au aliat cu cei din conducerea companiilor şi au uitat că trebuie să reprezinte interesele ceferiştilor. Am informaţii că 6.000 de ceferişti vor fi disponibilizaţi de la CFR SA, dar vor totodată și să externalizeze câteva secţii rentabile”, a mai precizat Ion Molea”.

„În cel mult doi ani de zile se va alege praful de calea ferată din România” – Ion Molea, fost lider sindical CFR

Ion Teleanu

2 gânduri despre “10.000 de ceferişti, pe liber de la 1 iunie

  1. dorin

    Probabil aceasta este solutia de ,,AVARIE” de care vorbeau uni asa zisi lideri de sindicat!!!!!!!! bravo lor ca se bucura in continuare de aceleasi drepturi inca un an de zile pe cand ceilalti ,,jumatatea lui cinci”!!!!!!! RUSINEEEEEEE!!!!!!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s