Directorii pensionari de la CFR Marfă câştigă peste 10.000 lei pe lună

In timp ce conducerea CFR Marfă a decis “sacrificarea” a peste 2.500 de ceferişti, aghiotanţii din birouri rămân pe funcţii bănoase. Dacă ceferiştii trimişi în şomaj vor încasa şase salarii compensatorii, echivalentul a aproximativ 2.400 de lei, unii şefi de serviciu, cu decizie de pensionare, sunt promovaţi temporar pe diverse funcţii de conducere şi sunt răsplătiţi cu aproximativ 100 milioane de lei vechi pe lună. Mai mult, compania CFR Marfă a avut grijă să modifice organigrama astfel încât şefii de birouri sau servicii să beneficieze de salarii mai mari.

Dacă în perioada 2008-2009, CFR Marfă funcţiona cu aproximativ 15.000 de ceferişti,  până la sfârşitul anului compania ar putea rămâne cu puţin peste 5.000 de salariaţi. După ce anul trecut a trimis în şomaj aproximativ 6.000 de angajaţi, în primele şapte luni ale acestui an, conducerea CFR Marfă a reziliat 2.581de contracte de muncă. Pe de altă parte, pe holurile Ministerului Transporturilor circulă zvonuri potrivit cărora încă aproximativ 1.600 de ceferişti de la CFR Marfă ar putea fi trimişi în şomaj până la sfârşitul acestui an.

Chiar dacă operatorul feroviar de marfă, aflat într-o situaţie grea din punct de vedere financiar, va funcţiona cu circa 30% din salariaţii care erau în funcţie în urmă cu trei ani, conducerea CFR Marfă îi plăteşte regeşte pe angajaţii de la sediul central al societăţii. “La CFR Marfă au fost concedieri colective, numai că anumite persoane angajate cu decizii de pensie în buzunar au rămas pe funcţii. Un exemplu ar fi Mioara Ignat, şef serviciu tehnic, care are decizia de pensie de anul trecut. Aceasta a ţinut locul unui simplu director tehnic din CFR Marfă şi a fost răsplătită cu un salariu lunar de aproximativ 110 milioane de lei vechi, circa şase luni”, ne-au dezvăluit surse avizate din Ministerul Transporturilor. Potrivit acestora, organigrama companiei CFR Marfă a fost modificată astfel încât şefii de birouri sau servicii să beneficieze de salarii mai mari. “Anumite birouri de servicii au fost transformate în oficii, pentru că se câştigă mai bine. Majoritatea funcţiilor de director au rămas. În acest timp, cei peste 2.500 de salariaţi trimişi în şomaj primesc şase salarii compensatorii, în valoare de 6 milioane de lei brut, echivalentul a 2.400 de lei”, ne-au mai declarat sursele citate.

Peste 70% din ceferişti au dat în judecată CFR Marfă

Preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial (FNFMC), Gheorghe Frăţica, ne-a explicat că directorul general al CFR Marfă, George Micu, nu ar trebui să admită ca un subaltern cu decizia de pensie în buzunar să mai fie salariat al operatorului  naţional de transport feroviar de marfă. “Nu este normal ce se întâmplă la CFR Marfă. Ne vom interesa de acest caz şi vom depune o notă directorului general al CFR Marfă”, ne-a spus Frăţica. Liderul de sindicat ne-a precizat că “peste 70% din angajaţi au dat în judecată CFR Marfă”. „Ceferiştii au dat în judecată CFR Marfă pentru nerespectarea criteriilor de concediere. Nu am primit nici o informare publică privind noi proceduri de concediere colectivă a salariaţilor de la CFR Marfă. Sunt zvonuri, dar până când nu primim o informare oficială nu ştim nimic. La sfârşitul acestei luni, cel târziu la începutul lunii august, cei 2.581 de salariaţi care au fost trimişi în şomaj în urma programului de concediere colectivă vor primi şase salarii compensatorii”, a explicat preşedintele FNFMC. Acesta a precizat că ceferiştii concediaţi trebuie să primească ajutor de şomaj,“după ce au primit salariile compensatorii”. “Aceste şase salarii vin din ajutorul de recuperare a forţei de muncă din cadrul CFR Marfă. Salariaţii disponibilizaţi trebuie să primească toate cele şase salarii compensatorii pentru a beneficia şi de şomaj. Au fost ceva probleme în Timiş şi Braşov”, a mai spus Frăţica.


 

6 gânduri despre “Directorii pensionari de la CFR Marfă câştigă peste 10.000 lei pe lună

  1. Gogol

    Ion Simu a fost repus in functia de sef Divizie Trafic de catre nasul acestuia pentru criterii de competenta .
    Uremeaza ca sotia acestuia (inginer la statia Timisoara Nord) sa fie promovata in functia de sef de statie sau urcata in divizie si meniul este complet.
    Nasul -director Regional
    Cuscrul -Sef serviciu Comercial
    Finul-Sef divizie Trafic
    Sotia -inginer (deocamdata)

    Sa auzim de bine
    Sindicatul Liber Mc Al Ramurilor Miscare Trafic Comercial-Marfa Si Comercial-Calatori

  2. Gogol

    Se fac angajari la Ministerul Tranporturilor mai precis la CNCFR SA.

    De curand, a fost angajat la Sucursala Regionala CF Timisoara din cadrul CNCFR SA, dl. SIMU ION ALEXANDRU -inginer de profesie.
    Acest domn a mai fost angajat la Sucursala Regionala CF Timisoara din cadrul CNCFR SA pana in anul 2008 in functia de Sef Divizie Trafic, cand in urma unui control de la ministerul Transporturilor a fost gasit cu nereguli in activitate.
    Si-a dat demisia si a fost angajat la SC REGIOTRANS SA Brasov pe functia de Director de Sucursala la Timisoara- un operator de transport particular pe calea ferata.
    Nici aici nu a facut prea multa treaba, patronii nu au fost multumiti de activitatea lui si i-au spus sa-si caute de lucru.
    Intrucat este ginerele Sefului serviciului Comercial si finul Directorului general al CN CFR SA, avand si sotia angajata ca si inginer la gara Timisoara Nord s-a efectuat reangajarea acestuia pe un post de inginer, dar cu posibilitatea de a fi avansat in functia de Sef de Divizie.
    Nu credem ca era necesara angajarea unui inginer, care oricum si-a dat demisia de la calea ferata, pe CUMETRII.
    Au fost disponibilizati un numar foarte mare de salariati din diferite posturi, si in continuare exista o lipsa de personal de executie, dar asa ceva intrece orice masura.
    Caracatita isi intinde tentaculele.
    se asteapta promovarea acestuia intr-o functie inalta in cadrul regionalei CFR Timisoara.
    Va vom tine la curent cu evolutia faptelor.

    Sindicatul Liber Mc Al Ramurilor Miscare Trafic Comercial-Marfa Si Comercial-Calatori
    Federatia Nationala Drum de Fier

  3. din cfr se da afara pe capete(este vorba de prostime) si vad ca stabi se angajeaza de afara,ex. dat de colegul mai sus,sindicatele ?

  4. Acaru' Paun

    Sindicatele, frate, aplica aceleasi metode. Cam toti cei din CD al FNFMC si-au angajat neamurile apropiate prin functii de frectie si taiat frunze la caini. Ce ai vrea sa faca? Scandal? Aiurea!

  5. gogu de la cazane

    va necajiti pentru rudele altora degeaba… nici macar nu e corect ce s-a scris mai inainte… bucurati-va ca de la trafic nu se vor reduce salariile in perioada septembrie-decembrie cum se va face la ceilalti. si aici e si meritul sindicatului…

  6. @@@ Gogol

    Mai gogol esti rau intentionat !
    Poate nu sti , dar Simu a pornit de jos. A fost IDM dispozitor in Timisoara Nord , operator RC , sef de statie in Timisoara Nord , dispecer RCR Timisoara abia dupa aceea a ajuns sef de divizie trafic, sef de serviciu si culminand cu director de sucursala . Ca si-a gasit aleasa inimii la gara , fiind inginera ,asta nu reprezinta o vina. Ce urmeaza sa devina ,nu esti tu in stare sa rationezi . Cati ceferisti nu au sotii tot ceferiste ? Ce vina au ?
    Iar socrul lui este un om respectabil cu mult bun simt pe care tu nici nu il cunosti ! Cat despre nasul lui de cununie , sti tu ceva ce nu stim noi ?
    In concluzie Simu are suficienta experienta profesionala pentru functia pe care vremelnic o ocupa .
    Acum ca ai aflat atatea si sper ca te-ai luminat , poti sa stai linistit. Oricum oamenii seriosi nu te iau in seama , mai Gogol !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s