CONSILIU NATIONAL FNF M/C

CONSILIU NATIONAL FNF MC

6 gânduri despre “CONSILIU NATIONAL FNF M/C

  1. va aduc la cunoștiință că și Federația ”Drum de Fier” care cuprinde infrastructura-linii va fi alături de voi și vor face grevă pe data de 16 de la orele 7.00 la 9.00

  2. Molea Ion

    Baaaa, ati scapat de dracu (adica io) si-ati dat de tac-su (adica Sultana!)

  3. Acaru' Paun

    ULTIMA ORAAAAA! De la centru, adica de la FNFMC, se transmite sa nu mai facem greva deoarece (ATENTIE LA NUANTE!!!!), S-AR PUTEA ca maine sa se aprobe bugetele si S-AR PUTEA ca vineri sa se semneze CCM. Cu ce diferente? Sa pierdem prima de vacanta si sa fie scoase TOTAL din CCM prevederile cu prime, al 13-lea salariu, in rest sa ramana la fel. Basca chestia cu permisele. Inca o data conducerea federatiei se umple de respect, am ajuns sa nu facem greva ca sa pierdem din drepturi…. Oricum inconsecventa a fost apanajul lor inca de acum multi ani in urma… Sictir!

  4. Acaru' Paun

    A! Si inca ceva. La aceasta ora toti liderii scosi din productie sunt, tata, in CO. Normal, e greu sa dea cu sapa dupa atata pauza! Are vre-o legatura masura cu neinceperea grevei la data fixata de CN cu amenintarile administratiei fata de statutul acestor lideri? Pierd ei ceva daca, totusi, facem greva?

  5. Acaru' Paun

    Indolenţa directorilor şi a consilierilor „înrădăcinaţi” în CFR SA, care lucrează cu fonduri externe şi care au transmis în bătaie de joc documentaţia cerută de CE, precum şi jocurile de culise ale producătorilor de materiale de cale ferată protejaţi de actuala putere au condus, încă o dată, la ratarea finanţării imediate pentru cel mai important proiect feroviar de importanţă naţională şi europeană. Odată cu blocarea acestor proiecte, cele trei companii feroviare ar putea disponibiliza încă peste 10.000 de ceferişti care urmau să lucreze pe tronsoanele ce urmau să fie reabilitate.

    Conducerea Ministerului Transporturilor şi directorii din CFR aruncă din nou România în zona neagră a absorbţiei de fonduri europene. Deoarece angajaţii pe banii publici din CFR refuză să aplice prevederile legislaţiei comunitare şi încearcă să impună tehnologii care fac jocurile de casă a unor protejaţi politic, licitaţiile de pe Coridorul IV feroviar sunt din nou amânate pe termen nedefinit. Conform unui document incendiar aflat în posesia ziarului nostru, legătura feroviară cu Europa este „dinamitată” pentru o lungă perioadă. După ce lipsa de viziune a conducerii CFR a condus la realocarea fondurilor europene de pe secţiunea de 400 km dintre Curtici şi Braşov, pe o secţiune de numai 200 km, se pare că anul 2013 va veni fără ca România să poată atrage fondurile de 2,5 miliarde de euro din sectorul de cale ferată.

    CFR nu ştie câţi kilometri de cale ferată administrează

    Jean-Marie Syler, oficial din cadrul CE pentru politică regională privind Bulgaria, Cipru, Greciu, Ungaria şi România, a transmis o scrisoare Ministerului Transporturilor (respectiv directorului responsabil, Şerban Cucu) în legătură cu proiectul “Reabilitarea liniei de cale ferată de frontieră – Curtici-Simeria, componentă a PA22 TEN-Т”. Documentul precizează că procedura de evaluare pentru acest proiect a fost întreruptă de CE, din cauza unor aspecte tehnice, financiare şi de mediu. “ Informaţiile despre proiect şi descrierea sunt incomplete şi uneori incoerente. (…) Proiectul trebuie să aibă la ambele capete o staţie de cale ferată principală, pentru a asigura pe deplin funcţionalitatea din secţiunea modernizată, cum a fost adesea indicat autorităţilor naţionale. Această cerinţă nu pare să fie îndeplinită în proiectul curent (…), proiectul trebuie modificat în consecinţă. În anexa XXI la punctul B.4.1 se menţionează că linia de cale ferată pe lângă frontiera maghiară la km 614 este de 31,635 km cale dublă, cu excepţia a 9,55 km,
    care este cale simplă. La punctul B.4.2 principalii indicatori sunt 35,624 km pentru pista dublu interoperabilă reabilitată şi 5,561 km pentru cale simplă interoperabilă reabilitată”, sunt inadvertenţe constatate de CE.
    Potrivit documentului semnat de Jean-Marie Syler, “serviciile CE consideră că programul prezentat este nerealist, având în vedere trecutul şi experienţa curentă pentru acest tip de proiecte”. “Vă rugăm să detaliaţi modul în care terminalele de marfă vor fi modernizate şi să întocmiţi o hartă a proiectului, la o scară adecvată. În privinţa numărului de staţii, la fel ca în anexa XXI, se face trimitere la 5 gări, iar în JASPERS (n.r. – asistenţă comună pentru susţinerea proiectelor în regiunile europene), la 6 gări. Vă rugăm să clarificaţi”, se mai arată în documentul citat.

    CFR a „umflat” cu 500.000 de euro costul aparatelor de cale

    Unul din punctele contestate de oficialii Comisiei Europene în documentaţia transmisă de România se referă la introducerea în proiect a unor aparate de cale mai scumpe cu 500.000 de euro decât cele pentru tipul de linie care se reconstuieşte în UE. “Vă rugăm să explicaţi soluţiile tehnice alese cu privire la macazuri: în nota JASPERS este subliniat faptul că utilizarea de macazuri cu broaşte mobile are un cost suplimentar de aproximativ 500.000 euro, costul sistemului de centralizare electronică, şi ar duce la creşterea suplimentară a întreţinerii de care un mecanism are nevoie şi are un risc mai mare de defecte. Instalarea de macazuri cu broaşte mobile este recomandat numai pentru liniile cu o viteză mai mare de 160 kilometri pe oră. Astfel, utilizarea lor pentru acest proiect ar trebui să fie explicat, având în vedere costurile mai ridicate”, se mai arată în documentul semnat de oficialul CE. Surprinzător, unul dintre producătorii de material rulant, respectiv firma VAE Apcarom, care produce astfel de macazuri, a raportat un profit de aproximativ 30% în an de criză.

    Deficienţe constatate şi la Telecomunicaţii CFR

    Pe lângă aparatele de cale şi neclarităţile legate de proiect, oficialii CE precizează că explicaţiile oferite la capitolul “Telecomunicaţii” şi „ERTMS / ETCS 2” sunt „vagi şi nestructurate”. „Avem nevoie de informaţii clare cu privire la arhitectura de ansamblu a sistemului, o explicaţie cu privire la baza de date ARGUS, IRIS şi a subsistemelor şi dacă upgrade-urile lor sunt de importanţă naţională şi făcute la nivel central sau local /regional. Conceptul de cablu cu fibră optică şi capacitate se pare că ar avea redundanţe planificate. Legătura între zonele de centralizare electronică şi staţii se va face cu 2
    cabluri din fibre optice. Aşa cum a subliniat JASPERS, compania Telecomunicaţii CFR deja operează cu cabluri din fibre optice de-a lungul liniei şi ar fi dispusă să aloce fibre gratuite pentru servicii de semnalizare. Această redundanţă, prin urmare, pare nejustificată şi o referire generală la siguranţă nu oferă o explicaţie suficientă”, se mai arată în document.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s