Privatizare cfr marfa,executarea silita a mti

From:Atanasiu Dorinel

Guvernul Boc şi Ministerul Transporturilor, condus de Anca Boagiu, trebuie să prezinte, până în luna aprilie, strategia şi calendarul de privatizare a societăţii CFR Marfă, pentru a respecta angajamentele asumate faţă de FMI. Înainte de privatizarea operatorului feroviar de marfă, Guvernul sau Ministerul Transporturilor trebuie să scoată din vistierie peste 25 milioane de euro, reprezentând drepturile salariale câştigate în instanţă de actualii sau foştii salariaţi ai CFR Marfă. Sindicaliştii nu acceptă plata eşalonată a drepturilor salariale şi spun că vor trece la executarea silită a companiei CFR Marfă.

După efortul concertat de falimentare a societăţii CFR Marfă, din timpul mandatelor foştilor miniştri ai transporturilor, Ludovic Orban şi Radu Berceanu, Guvernul Boc are ca termen luna aprilie pentru demararea privatizării operatorului feroviar. Acest termen este prevăzut în scrisoarea de intenţie a Guvernului Boc către Fondul Monetar Internaţional. “În proiectul scrisorii de intenţie către FMI este menţionat angajamentul Guvernului cu privire la efectuarea de paşi concreţi în direcţia privatizării acestei societăţi până în aprilie 2011”, se arată în nota de fundamentare a proiectului ordonanţă de urgenţă privind plata drepturilor băneşti obţinute în instanţă de ceferişti.

Până la prezentarea strategiei de privatizare a societăţii CFR Marfă, Guvernul Boc trebuie să disponibilizeze circa 4.300 de salariaţi de la operatorul feroviar şi să amâne aproximativ 650 de decizii privind plata unor drepturi salariale, în valoare de aproximativ 110 milioane de euro. Pentru a evita plata acestor bani, conform hotărârilor judecătoreşti definitive şi irevocabile, Guvernul vrea să plătească eşalonat, respectiv în 2012, 2013 şi 2014, cei peste 25 milioane de euro datoraţi foştilor salariaţi, din bugetul de venituri şi cheltuieli al companiilor naţionale. “La ora actuală, societăţile comerciale din sectorul feroviar, la care statul român deţine întregul capital social, se confruntă cu o situaţie financiar-economică dificilă, în principal datorită efectelor crizei economice care a afectat majoritatea sectoarelor economiei naţionale. Pe fondul acutei lipse de lichidităţi, asupra acestor societăţi este exercitată o presiune suplimentară, generată de acţiunile în instanţă promovate de actualii sau foştii salariaţi prin intermediul organizaţiilor sindicale, acţiuni având ca obiect plata unor drepturi salariale prevăzute în contractele colective de muncă. Numai la nivelul CFR Marfă, societate monitorizată în baza acordului de împrumut semnat cu FMI, sunt înregistrate pe rolul instanţelor de judecată, la nivel naţional, aproximativ 650 de cereri de chemare în judecată formulate împotriva societăţii de către actuali sau foşti salariaţi”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă iniţiat de Ministerul Transporturilor. Potrivit documentului, plata imediată a sumelor prevăzute în titlurile executorii obţinute de actualii sau foştii salariaţi ai societăţilor din sectorul feroviar “ar presupune un efort financiar deosebit, în contextul în care acestea se confruntă cu o lipsă acută de lichidităţi, înregistrând deja datorii mari şi la bugetul de stat, totodată trebuind să respecte ţintele de arierate şi rezultat financiar stabilite prin acordul încheiat cu FMI”. “Punerea în aplicare a sentinţelor judecătoreşti în termenul prevăzut de lege, şi anume 15 zile de la data solicitării de efectuare a plăţii, în cazul în care societăţile ar dispune de lichidităţile respective, ar conduce inevitabil la un blocaj major şi chiar la instituirea stării de insolvenţă”, se mai arată în nota de fundamentare.

“Executăm CFR Marfă înaintea ordonanţei de eşalonare a drepturilor băneşti

Sindicaliştii nu acceptă plata eşalonată a drepturilor băneşti şi vor pune în aplicarea hotărârile definitive şi irevocabile. “Trecem la executarea CFR Marfă. Până în aprilie se prezintă strategia de privatizare a CFR Marfă, de aceea se grăbeşte Ministerul Transporturilor să mai trimită în şomaj 4.300 de angajaţi de la CFR Marfă! Pe lângă executările salariaţilor, CFR Marfă are o mare problemă cu acel împrumut sindicalizat”, ne-au declarat liderii de sindicat. În opinia acestora, privatizarea CFR Marfă va dura cel puţin un an şi jumătate. “Un operator feroviar de marfă din Germania ar putea prelua CFR Marfă. Sunt probleme foarte mari cu datoriile şi cu plata creditelor”, ne-au mai explicat sindicaliştii.

 


8 gânduri despre “Privatizare cfr marfa,executarea silita a mti

  1. anca

    privatizarea hotilor…………… dupa ce fostii mari directori au furat toate vagoanele si locomotivele,ce sa mai vindeti dati cfr marfa pe zero lei.
    sa va ia dracu pe toti de banditi care ati vrut ca marfa sa se vanda .vaca voastra de muls.

  2. Mesager Tarabostes

    Sunt angajat al CFR Marfa, de aceea ceea ce voi spune in continuare ar putea fi interpretat ca subiectivism. Credeti-ma nu este. In urma cu cativa ani, inaintea acestei crize generate de baietii destepti din spatele draperiilor, mi-a parvenit o informatie din interiorul Ministerului Transporturilor, din care am aflat ca 60% din ceea ce produce intreg ministerul vine de la CFR Marfa. Deci cu banii produsi de noi se sustineau nu numai celelalte companii feroviare ci intreg ministerul cu aerian, naval, rutier. De aceea ceea ce se intampla acum cu CFR Marfa este exemplul concret despre cum poti falimenta o inteprindere profitabila si mai ales strategica. Amintiti-va ca in 2008, chiar inaintea crizei CFR Marfa era pe profit, iar cunoscatorii stiu ca era pe profit desii mari sume din incasari se duceau peste tot in minister si mai concura si cu firmele private din domeniul feroviar, e drept nu atat de favorizate cum au devenit ulterior. Ca un alt argument, ganditi-va cat se transporta pe calea ferata chiar si acum in conditii de criza. Daca toate acestea s-ar fi transportat de CFR Marfa ar fi trebuit sa faca angajari nu disponibilizari. Din pacate suntem condusi de niste cozi de topor, internationalisti ajutati sa ajunga la conducerea tarii si care isi platesc acest privilegiu printr-o servitute greu de imaginat intr-o lume normala. Multi dintre cei ce ne conduc sunt de o inteligenta inspaimantatoare si pe fondul unei opozitii prea slab conturate si a unei miscari sindicale aservita la nivel inalt, fac fix ce vor. Priviti cum au intampinat aceasta criza alte state, au suspendat achitarea datoriilor catre banci pentru un an (Italia), dupa care fiecare cetatean si-a reluat plata acestora exact de acolo de unde au ramas, ceea ce a insemnat bani ce s-au reintors in circuitul financiar sustinand economia prin consum, au luat masuri strategice cum ar fi scoaterea la bursa a parti din activele firmelor bine cotate (Ungaria) si asa mai departe. Si aceste state sunt controlate de Oculta Mondiala insa conducatorii lor opun rezistenta acolo unde se poate si cat se poate si mai ales urmaresc si interesul cetateanului cu care se indentifica permanent. Ce soarta va avea romanul peste 2-3 ani??? fara locuri de munca, cu o legislatie a muncii tipica epocii sclavagiste, fara drepturi cetatenesti, fara spitale in care sa se trateze, fara nici o certitudine in afara mortii??? Revenind la ale noastre consider o mare eroare impartirea in societati a transportului feroviar national, liberalizarea pietii feroviare, precum si acest management criminal. Tot ce se intampla este o crima impotriva poporului roman si un act clar de tradare nationala. Ne punem speranta intr-o primavara rosie, pentru ca, domnilor, nu poti face omleta pana nu spargi ouale. Doamne-ajuta!

  3. gore

    Speranta, daca o astepti acasa pe scaun,va ramine o simpla himera.Opriti acum trenurile si aruncati hotii pina nu va lasa ei pe drumuri.Sindicatele v-au temperat mereu pentru ca asa era ordinul.Azi nu mai aveti ce pierde,pentru ca totul este pierdut.

  4. Mesager Tarabostes

    Arat eu a tip care sta acasa pe scaun? Sunt unul dintre cei care au participat la Revolutia (sau ce o fi fost-pentru ca inca ma intreb) din 1989. Nu am patalama pentru asta si nici prietenii cu care am plecat din Petrila nu au, pentru ca noi nu pentru asta ne-am dus acolo. Am crezut si inca mai cred ca acel comunism era la fel de util ca o gaura-n cap. Nici o clipa insa nu mi-am imaginat ca se va ajunge aici, ca voi regreta parti ale acelui sistem social. Eu il incriminam in ansamblul. Am si o scuza: aveam 20 de ani. Daca asta poate fi o scuza. Oricum ideea este ca nu sunt genul care face urat din spatele tastaturii si in rest sunt mielusel. Dar oare nu cei care au inteles ca trebuie sa ne tempereze si sa ne tot tempereze pana nu am mai avut temperament, sa faca ceea ce ar fi trebuit sa faca de mult????? Iata un alt ordin: asumati-va odata tot ce presupune statutul de lider! Fara frica! Puteti face asta? Puteti sa va atarnati de o sirena, indiferent ce urmari ar presupune asta, si sa nu cedati? Pana la capat? Raspunsul la intrebarea asta cred ca face toti banii. Niciodata nu s-a realizat si nici nu se va realiza pe lumea asta fara sacrificiu. Totul are un pret, si cand spun pret nu ma gandesc la bani. Oamenii vizionari, inaintemergatorii societatilor si-au asumat asta asa cum si-au asumat si o glorie – atunci cand a fost – de multe ori postuma. In ce ne priveste pe noi, membrii de rand, daca avem un Stefan mergem pana in panzele albe. Cel putin eu. O zi buna!

  5. Anonim

    Intrebati pe Domnu****** ce membru de partid este sau a fost, sau culoarea politica pe care o are?
    O fi lustruitor de pantofi la marele*****
    Propun si un sondaj de opinie pe aceasta tema.

  6. Anonim

    Ce executare silita? Prin HG drepturile obtinute in instanta s-au esalonat astfel:34%in 2012,si cate 33%in 2013 si 2014, adica probabil cand va zbura porcul,caci probabil pana atunci vor mai da o HG,si inca o HG SI INCA……….

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s