Bugetele companiilor feroviare pe 2011 prevăd reducerea personalului cu aproape 5.600 angajaţi

Bugetele pe 2011 ale CFR Marfă, CFR Călători şi CFR SA prevăd reducerea personalului cu 5.588 de angajaţi faţă de anul trecut şi scăderea cheltuielilor cu personalul cu 21,8%, 6,5% şi respectiv 11,6%, reprezentând o economie totală de 246,64 milioane lei.

Bugetele sunt cuprinse în trei proiecte de HG ale Ministerului Transporturilor care vor fi supuse spre aprobare.

Potrivit celor mai recente date, Ministerul Transporturilor intenţionează să disponibilizeze în acest an aproximativ 7.300 de angajaţi de la cele trei companii feroviare de stat.

La CFR Marfă cheltuielile cu personalul ar urma să scadă cu 21,8%, de la 430,58 milioane lei la 336,6 milioane lei, fondul de salarii cu 21,9%, de la 327,5 milioane lei la 255,56 milioane lei.

Numărul mediu de angajaţi se reduce cu 2.905 de persoane, la 8.650 de salariaţi, iar câştigul mediu lunar va creşte de la 2.306 lei la 2.462 lei.

Cheltuielile cu personalul de la CFR Călători se vor diminua cu 6,5%, de la 642,22 milioane lei la 599,98 milioane lei, iar fondul de salarii cu 5,7%, de la 481,84 milioane lei la 454,01 milioane lei.

Numărul mediu de angajaţi scade cu 883 de persoane, la 14.401 de salariaţi, iar câştigul mediu lunar rămâne neschimbat, la 2.627 lei.

La CFR SA, cheltuielile cu personalul ar urma să scadă cu 11,6%, de la 946,93 milioane lei la 836,51 milioane lei, în timp ce fondul de salarii se diminuează cu 11,2% de la 726,08 la 644,43 milioane lei.

Proiectul propune disponibilizarea a 1.800 de angajaţi, urmând ca numărul mediu să fie de 24.200 de salariaţi, la un câştig mediu lunar în uşoară scădere, la 2.219 lei.

La capitolul venituri şi cheltuieli, doar bugetul CFR SA prevede creşteri, de 51,6% la venituri, de la 1,51 miliarde lei la 2,29 miliarde lei şi de 24,5% în cazul cheltuielilor, de la 2,44 miliarde lei la 3,04 miliarde lei.

Veniturile CFR Marfă ar urma să scadă cu 12,5%, de la 1,2 miliarde lei la 1,05 miliarde lei, iar cheltuielile să se micşoreze cu 5,8%, de la 1,2 miliarde lei la 1,13 miliarde lei.

La CFR Călători, veniturile vor descreşte cu 5%, de la 2,4 miliarde lei la 2,28 miliarde lei şi cheltuielile cu 11,6%, de la 2,58 miliarde lei la 2,28 miliarde lei.

Astfel, CFR SA ar urma să aibă pierderi de 748,39 milioane lei, CFR Marfă de 81,2 milioane lei, iar la CFR Călători este prevăzut un rezultat egal cu zero.

Pentru investiţii, CFR Marfă va avea la dispoziţie 116 milioane lei, alocaţi în totalitate din surse proprii, CFR Călători 275 milioane lei (din care 250 milioane de le bugetul de stat) şi CFR SA 527,07 milioane lei, din care 409,22 milioane lei de la bugetul de stat şi 117,85 milioane lei din surse proprii.

Totodată, pentru reabilitare CFR SA are prevăzut 834,56 milioane lei, din care 301,88 milioane lei reprezintă cheltuieli neeligibile ISPA, 247,46 milioane lei fonduri pentru proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile şi 135,99 milioane lei alocaţii de la bugetul de stat pentru rambursarea creditelor externe.

Veniturile proprii, realizate din încasarea taxei pentru utilizarea infrastructurii, s-ar putea micşora cu 3,1%, de la 885,57 milioane lei la 857,75 milioane lei.

CFR Călători va primi subvenţii de 1,028 miliarde lei, în uşoară creştere faţă de proiectul aferent anului trecut, când nivelul compensaţiilor a fost de 956,25 milioane de lei, însă a fost majorat ulterior de Guvern până la 1,15 miliarde lei, potrivit rezultatelor preliminare ale companiei.

De asemenea, la CFR Marfă plăţile restante sunt estimate să urce cu 23%, la 765,6 milioane lei, iar creanţele cu 44,3%, de la 249,46 milioane de lei la 360 milioane lei.

La CFR Călători plăţile restante sunt mai mici, de 484 milioane lei, iar creanţele sunt în valoare de 285 milioane lei, în timp ce la CFR SA plăţile restante cresc cu 45,7%, de la 3,15 miliarde lei la 4,59 miliarde lei, iar creanţele coboară cu 6,5%, de la 1,22 miliarde lei la 1,14 miliarde lei. (Mediafax)

3 gânduri despre “Bugetele companiilor feroviare pe 2011 prevăd reducerea personalului cu aproape 5.600 angajaţi

  1. Acaru' Paun

    Guvernul Boc şi Ministerul Transporturilor, condus de Anca Boagiu, trebuie să prezinte, până în luna aprilie, strategia şi calendarul de privatizare a societăţii CFR Marfă, pentru a respecta angajamentele asumate faţă de FMI. Înainte de privatizarea operatorului feroviar de marfă, Guvernul sau Ministerul Transporturilor trebuie să scoată din vistierie peste 25 milioane de euro, reprezentând drepturile salariale câştigate în instanţă de actualii sau foştii salariaţi ai CFR Marfă. Sindicaliştii nu acceptă plata eşalonată a drepturilor salariale şi spun că vor trece la executarea silită a companiei CFR Marfă.

    După efortul concertat de falimentare a societăţii CFR Marfă, din timpul mandatelor foştilor miniştri ai transporturilor, Ludovic Orban şi Radu Berceanu, Guvernul Boc are ca termen luna aprilie pentru demararea privatizării operatorului feroviar. Acest termen este prevăzut în scrisoarea de intenţie a Guvernului Boc către Fondul Monetar Internaţional. “În proiectul scrisorii de intenţie către FMI este menţionat angajamentul Guvernului cu privire la efectuarea de paşi concreţi în direcţia privatizării acestei societăţi până în aprilie 2011”, se arată în nota de fundamentare a proiectului ordonanţă de urgenţă privind plata drepturilor băneşti obţinute în instanţă de ceferişti.

    Până la prezentarea strategiei de privatizare a societăţii CFR Marfă, Guvernul Boc trebuie să disponibilizeze circa 4.300 de salariaţi de la operatorul feroviar şi să amâne aproximativ 650 de decizii privind plata unor drepturi salariale, în valoare de aproximativ 110 milioane de euro. Pentru a evita plata acestor bani, conform hotărârilor judecătoreşti definitive şi irevocabile, Guvernul vrea să plătească eşalonat, respectiv în 2012, 2013 şi 2014, cei peste 25 milioane de euro datoraţi foştilor salariaţi, din bugetul de venituri şi cheltuieli al companiilor naţionale. “La ora actuală, societăţile comerciale din sectorul feroviar, la care statul român deţine întregul capital social, se confruntă cu o situaţie financiar-economică dificilă, în principal datorită efectelor crizei economice care a afectat majoritatea sectoarelor economiei naţionale. Pe fondul acutei lipse de lichidităţi, asupra acestor societăţi este exercitată o presiune suplimentară, generată de acţiunile în instanţă promovate de actualii sau foştii salariaţi prin intermediul organizaţiilor sindicale, acţiuni având ca obiect plata unor drepturi salariale prevăzute în contractele colective de muncă. Numai la nivelul CFR Marfă, societate monitorizată în baza acordului de împrumut semnat cu FMI, sunt înregistrate pe rolul instanţelor de judecată, la nivel naţional, aproximativ 650 de cereri de chemare în judecată formulate împotriva societăţii de către actuali sau foşti salariaţi”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă iniţiat de Ministerul Transporturilor. Potrivit documentului, plata imediată a sumelor prevăzute în titlurile executorii obţinute de actualii sau foştii salariaţi ai societăţilor din sectorul feroviar “ar presupune un efort financiar deosebit, în contextul în care acestea se confruntă cu o lipsă acută de lichidităţi, înregistrând deja datorii mari şi la bugetul de stat, totodată trebuind să respecte ţintele de arierate şi rezultat financiar stabilite prin acordul încheiat cu FMI”. “Punerea în aplicare a sentinţelor judecătoreşti în termenul prevăzut de lege, şi anume 15 zile de la data solicitării de efectuare a plăţii, în cazul în care societăţile ar dispune de lichidităţile respective, ar conduce inevitabil la un blocaj major şi chiar la instituirea stării de insolvenţă”, se mai arată în nota de fundamentare.

    “Executăm CFR Marfă înaintea ordonanţei de eşalonare a drepturilor băneşti”

    Sindicaliştii nu acceptă plata eşalonată a drepturilor băneşti şi vor pune în aplicarea hotărârile definitive şi irevocabile. “Trecem la executarea CFR Marfă. Până în aprilie se prezintă strategia de privatizare a CFR Marfă, de aceea se grăbeşte Ministerul Transporturilor să mai trimită în şomaj 4.300 de angajaţi de la CFR Marfă! Pe lângă executările salariaţilor, CFR Marfă are o mare problemă cu acel împrumut sindicalizat”, ne-au declarat liderii de sindicat. În opinia acestora, privatizarea CFR Marfă va dura cel puţin un an şi jumătate. “Un operator feroviar de marfă din Germania ar putea prelua CFR Marfă. Sunt probleme foarte mari cu datoriile şi cu plata creditelor”, ne-au mai explicat sindicaliştii

  2. gore

    Sindicalisti fac pe ei de frica sa nu-si piarda privilegiile,si fura de rup pe ultima suta ,vai de salariatii care nu inteleg ca trebuie sa-i schimbe pe imbuibatii de Molea,Sultana,Fratica,Stoian si pe toti pensionarii nesimtiti scosi din productie si care nu pot fi astfel disponibilizati pina la 100 de ani.Este vremea schimbarii totale,fara Boiciuc,Cardasin,hotul de Catila.Este nevoie de singe nou in miscarea sindicala,singe curat,este nevoie de oameni noi care sa nu poata fi santajati de catre administratie atunci cind se negociaza drepturile noastre

  3. Petru Filip

    de parca bugetul pe anul 2012 nu prevede acelasi lucru? nu s-a schimbat nimic, nici cifra de disponibilizati, nici liderii de sindicat, nici mentalitatea cfr-istilor care asteapta ca mielul la taiere sa fie dati afara si sa nu faca nimic. nici un sange in instalatie. am vazut ca unii mai incearca ceva dar daca restul nu-i sprijina… vai mama noastra, mai bine nu ne facea decat sa fim asa de lasi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s