Noi disponibilizari la CFR


La început de an, conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a dispus noi măsuri de austeritate pentru companiile feroviare. Dacă anul trecut, salariile angajaţilor din companiile de stat nu au fost reduse cu 25%, în cadrul negocierii noului contract colectiv de muncă, din 11 ianuarie, ceferiştii urmează să fie informaţi că fondul de salarii pentru acest an se va reduce cu 25%. Surse din CFR ne-au explicat că salariile ar putea fi reduse, totuşi, cu numai 10%, de la 1 ianuarie. În pofida reducerii fondului de salarii din sistemul feroviar, Ministerul Transporturilor are în vedere concedierea a mii de ceferişti în perioada următoare.

Sindicatele din CFR aşteaptă, în 11 ianuarie, propunerile conducerilor celor trei companii feroviare cu privire la configurarea programelor de reorganizare, eliminarea disponibilizărilor şi negocierea noului contract colectiv de muncă. “Managerii celor trei companii feroviare au un contract-cadru prin care sunt obligaţi să adopte anumite măsuri de reorganizare şi reducere a cheltuielilor. Aceştia vor cere reducerea fondului de salarii cu 25%. Acest lucru înseamnă concedierea a peste 1.500 de oameni la CFR SA, aproximativ 2.000 de la CFR Călători şi între 3.400 şi până la 4.000 ceferişti de la CFR Marfă”, ne-au declarat sursele citate. Potrivit acestora, conducerile celor trei companii CFR pregătesc mai multe variante de echilibrare economico-financiară a unităţilor de cale ferată. “O altă variantă popusă de managerii celor trei companii feroviare ar fi reducerea salariilor cu numai 10%, în urma majorării lefurilor în sectorul bugetar cu 15%. Dacă se reduc salariile cu 25% vor fi mai puţine concedieri, însă dacă se taie leafa cu 10%, va creşte numărul şomerilor la CFR. Dacă se reduc salariile cu 10%, din cei 600 de lei, ceferiştii cu leafa minimă vor câştiga 540 de lei. În orice variantă, între 4.000 şi 8.000 de ceferişti ar putea fi concediaţi în acest an”, ne-au explicat sursele.

Se reduce prima de vacanţă şi se taie permisele CFR gratuite

Pe lângă reducerea salariilor, ceferiştii ar putea rămâne şi fără prima de vacanţă şi permisele gratuite de călătorie pe calea ferată. “Prima de vacanţă pentru ceferişti este între 200 şi 300 de lei. Ceferiştii şi familiile acestora au primit permisele gratuite de călătorie pe calea ferată până anul trecut. Nu ştim dacă mai primim şi în acest an aceste facilităţi pentru călătoria cu trenul. Din ce am aflat de la alţi colegi, CFR vrea să elibereze acele permise gratuite doar la cererea angajaţilor”, ne-au mai declarat angajaţi din sistemul feroviar.

Liderii de sindicat din CFR ne-au precizat că managerii celor trei societăţi feroviare nu au interes să se semneze noul contract colectiv de muncă. “Directorii CFR aşteaptă modificarea Codului Social care interzice formele de protest ale salariaţilor. La CFR SA mai poate fi disponbilizat numai personal TESA. O altă manevră a conducerilor companiilor feroviare este închiderea unor secţii de circulaţie, ceea ce însemnă că ceferiştii care îşi desfăşoară activitatea pe acele secţii vor fi concediaţi. Printre secţiile vizate se numără Bucureşti-Olteniţa, Ploieşti Sud-Măneciu sau unele puncte din zona Târgovişte”, au adăugat liderii de sindicat.

CFR SA a atribuit 43 de contracte mai mari de 400.000 lei, în valoare de peste 85 mil. lei

CFR Infrastructură a atribuit anul trecut, în urma licitaţiilor electronice organizate pentru lucrări la calea ferată, 43 de contracte de peste 400.000 lei, în valoare totală de 85,3 milioane lei, fără TVA, au precizat reprezentanţii companiei, citaţi de NewsIn. Cel mai mare contract atribuit, de 8,77 milioane lei, a vizat reparaţia terasamentului căii ferate pentru înlăturarea efectelor calamităţilor naturale produse pe infrastructura feroviară în ultima decadă a lunii iunie şi prima decadă a lunii iulie 2010 pe linia Suceava Nord – Dorneşti, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat. Următorul contract ca valoare este cel privind lucrările de implementare a cerinţelor Schengen în punctele terestre de trecere a frontierei pentru staţia CF Vicşani, de 8,06 milioane lei, cu finanţare tot de la bugetul de stat.

Post by Atanasiu D


8 gânduri despre “Noi disponibilizari la CFR

  1. Acaru' Paun

    Dragii mosului, la multi ani…, daca mai vrea cineva! Ma enervez teribil cand vad ca am dreptate, ca ce se intampla acu’ se vedea de mult (cacofonie in tara cacofonica ), ca daca le-am spus le-a sarit tzandara, ca finalurile sunt de mult anuntate si limpezi ca lumina zilei. Ce o sa fie? Pai taieri de salarii mari si mai putine concedieri pentru ca onor liderii scosi din productie sa aiba membri pe care sa-i reprezinte, chit ca scoaterea asta din productie nu prea mai e legala dupa pronuntarea unei instante supreme… Logic ar fi ca acolo unde nu se munceste sa se dea afara sau sa fie taiate salariile pana la nivelul legal admis. Nu cred ca vre-un feroviar din complexele unde e activitate non-stop o sa accepte o asemenea batjocura si va opri imediat lucru, gest pe care, garantez, o sa-l fac si eu. Si spun asta sustinut chiar de acel nivel de activitate de mai sus! Ma oripileaza ca pe site-ul FNFMc nu mai e nimic nou din 18.12.2010, ca ne trezim in fata faptului implinit, ca nu suntem buni decat pentru marsuri si greve comandate. Ma ingrozesc ca am ajuns in situatia in care reprezentantii sindicali ma ameninta cu datu’ afara daca nu-mi tin gura ! Pai afara cred ca o sa plec in ciuda faptului ca am o varsta… Romania? Regrete eterne!!

  2. garincea

    Mai fratilor,ma gandesc tot mai des sa parasesc calea ferata!
    In conditiile care se prefigureaza,nu cred ca mai merita efortul si responsabilitatea de a continua sa mai lucrezi la, si asa amarata asta, de cale ferata!
    Dupa ce au jefuit-o,au pradat-o,aproape au devalizat-o,ne-au tinut atatia ani cu clasa 1 de salarizare mai mica ca la restul bugetarilor,cand a fost vb de indexare intodeauna s-a dat in 2 transe,iar a doua transa uitau sa o mai dea(doar in urma unor proteste),pana mai deunazi munceam ca orbetzii fara libere,s-au facut disponibilizari cu nemiluita si de unde a trebuit si de unde nu,binenteles ca doar din personalul executiv,ne-au taiat inaintea tuturor bonurile de masa,primele de craciun si de paste,acum vin cu reducerile astea de salariu,de parca noi am avea salariile „nesimtie”! si s-a ieftinit mancarea,combustibilul,imbracamintea ,viata in general!
    In conditiile astea,eu, dupa 22 de ani de cale ferata,prefer sa-i las pe ei(conducerea), sa munceasca in locul meu,sa preia ei raspunderea pe care o port dar si volumul si conditiile de munca[nu toata lumea munceste in statii(renovate) pe magistala,unde trece trenul!]!

  3. garincea

    Revin.
    Ma tot intreb,cu ce e mai prejos un lucrator de la calea ferata, fata de alt lucrator din aviatie de exemplu?.De ce aviatorii pot sa aiba salarii decente si noi nu?
    Sa punem putin lucrurile in balanta:
    -si aviatorii,dar si feroviarii fac parte din Min.Transporturilor!
    -si aviatorii,dar si feroviarii au acelasi program de: pregatire,instruire, verificare profesionala si medicala, pe toata perioada activitatii!
    -raspunderea asupra vietilor omenesti si materiale,este la fel si la calea ferata si la aviatie[sau la aviatie se moare altfel(de fapt tot moarte de om se cheama)].
    Sant avioanele scumpe,dar si locomotivele si vagoanele si infrastructura!
    -aviatia beneficiaza de aparatura si tehnologie noua, pe cand la calea ferata,inca se lucreaza pe instalatii de pe vremea razboiului sau vechi de 40-50 de ani in proportie de 85/90% din infrastructura!
    In conditiile astea,i-mi tot pun intrebarea:cu ce e mai prejos un mecanic fata de un pilot?,un IDM fata de un controlor de trafic?,un RTV-ist de un tehnician de aviatie?,etc,etc!,volumul de munca,dar mai ales raspunderea fiind foarte apropiata, daca nu,chiar similara(dupa parerea mea chiar mai mare,tinand cont de tehnologia invechita si neintretinuta!)?
    Oricum,revin cu intrebarea:de ce asa de mare diferenta?
    Sa mai amintesc de grupele de munca si de varsta de pensionare?
    Referitor la articol,conducerea,aceasta conducere „SUPERBA!”,chiar nu se gandeste sa mai: subtieze randurile taietorilor de frunze la caini?,sa nu mai piarda (programat,sau nu) trasele in favoarea particularilor?,sa nu mai achizitioneze materiale la suprapret?,sa renunte la contracte si licitatii supraevaluate?,si sa puna naibii in functii de conducere oameni competenti,bine pregatiti profesional,care sa stie cate prune au in straitza?,nu toti ciumpalacii pripasiti pe la calea ferata(prin cumetrie sau politic)!
    Poate daca s-ar gandi la toate astea,situatia nu ar fi atat de grea si grava!
    Pot sa-mi pun intrebarea: OARE liderii de sindicat ,la nivel central,sant IMPOTENTI ?

  4. garincea

    Cred ca am ajuns singur sa-mi dau raspunsul,referitor la liderii de sindicat.
    Cel putin in sistemul nostru(feroviar),mu mai sant barbati,barbati adevarati,care pot sa bata cu pumnul in masa sa se impuna si sa-si(sa ne) ceara drepturile,in limitele legii binenteles.
    Cred ca am ajuns in vremurile in care se aplica f.bine vorbele:
    Lumea asta-i prost facuta,
    F.. c….. in loc sa puta!
    …………………….!
    Intelegeti voi ce vreau sa spun!

  5. Acaru' Paun

    Oricum scaderea salariilor cu 10% este deja in vigoare, indiferent de „negocierile” din 11.01. Adica, simplu, lucram deja pe lefuri diminuate, desi nimeni nu a primit un act aditional la CIM. Asta ca sa fim siguri ca nu am uitat ca traim in Romania, tara unde domneste legea (unora). Bineinteles, apa la moara administratiilor a adus si studiul de audit, platit cu sute de mii de euro si care avea deja ca tinte, rezultate deja puse in caietul de sarcini. Adica, pleci la drum unde vrei, da’ musai sa ajungi la Balaceanca! Ne auzim la lichidarea din februarie, sa vedem care va inceta activitatea…..

  6. Mesager Tarabostes

    Noul Cod Social???? Noul Cod Antisocial poate!!!!!! Daca prevede astfel de lucruri ca cele mentionate anterior, nu poate fi numit decat asa. Trebuie sa spun insa, ca din ceea ce cunosc eu, in acest moment se lucreaza pe baza unui Cod de Dialog Social aprobat prin noembrie anul trecut, care prevede in continuare dreptul la greva si celelalte manifestari sindicale. Nu am cunostinta de o noua modificare a acestuia. Va rog confirmati informatia! In alta ordine de idei incalcari ale legislatiei in vigoare sunt la tot pasul, fie ca aceste incalcari privesc Codul Muncii, Codul de Dialog Social sau CCM-la nivel de Unitati sau de Ramura. Insa cat timp abuzul apartine administratorilor nostrii e ok. Sa ne fereasca Dumnezeu sa incalcam noi vreun amarat de articol de subsol ca ne-a luat gaia. Cum se poate asa ceva intr-un stat care inca se pretinde un stat de drept (desii isi doreste altceva), cand exista legi care inca mai protejeaza angajatul (sclavul de rand), cand mai exista tribunale la noi si in alta parte (care-i problema?!), deci cum se poate petrece asta? Raspunsul e simplu, dragii mei: orice se poate intampla intr-o tara in care doar o parte a balantei este ocupata, in care nu exista contrapondere la nimic ( idei, actiuni, activitati,etc). Cand intr-o parte a balantei se afla administratorul (fie el politician sau exponent al patronatelor – LA VARF TOTUNA- ), din principiu in cealalta parte a balantei ar trebui sa se gaseasca sindicalistul. Dar acesta nu exista decat la nivel de entitate virtuala, deoarece fie este inregimentat politic (nu conteaza absolut deloc nivelul politic la care ne raportam), fie este santajabil, fie este santajat, fie a ajuns sa ocupe acea demnitate spijinit de diversi (sefi, sefuti, sefute), el neavand nici un atribut specific demnitatii, in consecinta pupa, executa si nu se baga. Si mai este acea categorie, exponenti fideli ai actualei societati, fara testicule. Androgini care si-o trag cu oricine vrea sa le-o traga si trag si ei la cine pot. Numarul celor prezentati pana acum este atat de mare incat acei lideri care inca mai indraznesc, pe care ii duce si mintea si totesteronul abia daca se vad la o analiza microscopica. In aceste conditii este posibil orice. Cand intr-un stat ti-ai aservit justia, armata, internele si o parte importanta a presei singul garant al respectarii minimelor drepturi cetatenesti revin sindicatelor. Extrapolati singuri si veti intelege ce incerc sa spun. Cand insa nici miscare sindicala nu mai exista ( SI NU MAI EXISTA ) atunci se poate orice, se poate chiar numara in loc de 70, 170. Se poate de la nivel de sef serviciu in reg. Timisoara (anul trecut) sa mazilesti un lider sindical care te-a infruntat, dar a facut-o singur, comportandu-te ca un mic dictator asa cum te invata frumos la pdl sa fii. Omul acela chiar avea niste drepturi…si inca ce drepturi, ba mai mult beneficia de ele pana la 2 ani dupa incheierea mandatului pentru cauze neimputabile lui, dar… Pe de alta parte nici liderii nu pot actiona mai mult decat indrazneste membrul de rand, altmiteri se trezesc singuri. Cu cat expectatiile, asteptarile, dezideratele omului de rand sunt mai mari cu atat creste si aria in care se va manifesta un lider (am in vedere doar LIDERII), pentru ca in acel teritoriu este sustinut, nu este singur. Oricat de vizionar ar fi, un lider nu poate depasi orizontul membrului de sindicat de rand. Ceea ce poate el, si are chiar datoria sa faca, este sa impinga prin orice mijloace orizontul oamenilor, pentru ca expectatiile lor sa creasca si sa creasca astfel si aria lui, a liderului, de manifestare. Asta este in fapt adevarata munca a unui lider de sindicat, in viziunea mea. Restul: negocieri, demersuri birocratice, caine la stana, este rutina cand stii ce trebuie sa faci. Revenind la obiectul interventiei mele, cred ca vom pierde prima de vacanta,vom avea disponibilizari, in numarul anuntat, o scadere de venituri pe ansamblu, prin tot felul de reduceri sau anulari a unor drepturi (spor munca simplificat, ore dormitor, festive, etc) si posibil sa pierdem (cel putin unii dintre noi) permisele de calatorie gratuita. In general vom trai mai rau ca anul trecut si asta in conditiile in care economia incepe sa miste, bugetarii primesc 15% inapoi, deci orice premiza pentru instituirea unor astfel de masuri restrictive este caduca. Dar lucrurile trebuie ,, puse la punct,, . In interiorul unei anarhii controlate exista o ierarhie. Nu se poate ca un medic, profesor sau functionar sa primeasca 600-900 lei leafa si un IDM sau mecanic 2000 lei. Intelegeti unde bat? Ca este de neconceput pentru EI sa traiasca cu mai putin de cateva mii de euro venit pe luna este altceva. Cine spune ca NOI trebuie sa traim? Crezi asta? Trezeste-te! Ca sa fii boss intr-o tara de consum si de asistati nu ai nevoie de 20 de milioane de NOI. Ba chiar incurca numarul acesta. Iti trebuie cat sa colectezi la bugetul de stat ( a se citi mulge) si completezi cu fonduri europene prin programe europene, ale firmelor tale sau agreate de tine, toate europene, pana se trezeste europeanul si iti da ignor pe fata sau arata semnificativ cu degetul spre frunte. Concluzia? Trebuie sa rezistam. Folositi-va energia in a gasi cai de supravietuire prin rugaciune si credinta (zic eu) prin orice altceva gasiti voi. Niste unii sau gandit la Miscarea de Rezistenta, stiti nu? cea cu media. Haideti sa instituim Rezistenta noastra, a feroviarilor. Haideti sa facem bine acolo unde toti se asteapta sa facem rau, sa facem corect in incorectitudinea lor, sa ne facem datoria acolo unde suntem fiecare, si sa ne-o facem la maximum de exigenta pentru ca nu pentru ei o facem ci pentru noi, pentru urmasii nostri si suntem permanent priviti, cu un ochi critic de stramosii nostri, de inaintasi care si-au dat sangele pentru ca noi sa nu-i dezamagim acum neriscand mai mult decat transpiratia. Va chem la un Marasesti al nostru, intr-o atitudine care sa le transmita la nivel nonverbal ca exista o limita si ca EI au atins-o deja, ca mai departe nu se poate trece decat singuri. EI singuri! Si atunci pe cine mai conduci?….

  7. Anonim

    doresc sa aflu de ce sa anulat grupa 1 de lucru din anul 2001 si daca mai au de gand sa o dea innapoi de oare ce daca ar da grupa de munca am putea esi la pensie mai repede si sar face loc la cei tineri ca someaza majoritatea aici ar trebui sindicatul sa ia atitudine si sa nu stea prea mult pe ganduri ca va veni o vreme cand nu osa se mai poata face nimic an aceasta privinta .
    ceferistii au viata grea an aceste momente de oare ce trenurile sunt sub ori ce critica vagoanele rupte vechi nu ancalzesc mai cu seama auto motoarele care merg pe linn vecinale la fel si trenurile de persoane .

  8. Anonim

    fratilor din toata tara trebuie sa ne unim cu totii si sa ne zbatem sa ni se dea ce ni sa luat abuziv si anume grupa 1 de lucru de ce la armata se poate si la cfr nu de ce ei au dreptul sa iasa la pensie la 50ani iar noi la 65 ani la fel si cu salariile este diferente foarte mari intre cfristi si aviatori de exemplu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s