Marfarele accelerează, personalele frânează

 

Pe calea ferată, viteza medie de deplasare a crescut la trenurile de marfă şi a scăzut la cele de pasageri, reiese din datele INS. Astfel, marfarele au avut o viteză medie de deplasare de 28,7 km/h, în creştere cu 13,9%, în timp ce trenurile de pasageri s-au deplasat cu 44,3 km/h, viteză cu 0,2% mai mică în 2010 faţă de media din 2009. Statisticile oficiale arată că pe cei aproximativ 20.500 de kilometri de cale ferată s-au deplasat puţin peste 50 de milioane de tone de produse (+6% faţă de 2009), cu ajutorul a 45.000 de vagoane de marfă, şi 65 de milioane de pasageri (-9% faţă de 2009), în 5.100 de vagoane de călători. În anul 2010, în business-ul feroviar particularii au devenit tot mai agresivi, preluând atât unele portofolii importante de clienţi de la transportatorii de stat (a se vedea contractele pierdute de CFR Marfă în favoarea unor firme private), cât şi tronsoane de călători cu potenţial de creştere.

 

Un gând despre “Marfarele accelerează, personalele frânează

  1. Mesager Tarabostes

    Marturisesc ca nu cunosc exact modul in care se calculeaza viteza trenurilor, fiind insa vorba despre media acestei viteze deduc ca ca sunt mai multi factori in ecuatie nu doar un calcul al tuturor vitezelor trenurilor pe toate sectiile de circulatie. Acum, daca in aceasta ecuatie intra si timpul pe care il face un tren din vama in vama, de exemplu, sau de la statia de formare la statia de destinatie, atunci aceasta crestere de viteza domnilor, reprezinta meritul tuturor angajatilor feroviari. Mai exact, este meritul COMPROMISULUI pe care il facem cu totii. Va amintiti cum se facea circulatia pe sectorul Lupeni – Baru-Mare, cand nu functiona nici un semnal cu exceptia celor de parcurs si iesire din statia Petrosani, si acelea de multe ori defecte? Daca, cu totii, ne-am fi facut datoria asa cum prevad instructiile (conform carora, la o adica, suntem judecati) probabil ca media aceasta de viteza,in acea perioada ar fi fost de 5 km/h, si acum s-ar fi impaunat administratorii cu o crestere de 400% fata de acea perioada. Iar daca aceasta stire ar fi fost citita de un neavizat japonez, acesta ar fi facut grabnice recomandari guvernului sau sa intensifice cercetarile in domeniu, de teama ca i-am putea surclasa. Din fericire pentru japonezi lucrurile nu stau deloc asa. Pot fi linistiti inca vreo 200 de ani. Si astazi, cu atatea disponibilizari de angajati (manevranti, revizori tehnici,etc.), compunerea trenurilor, revizia acestora, completarea documentelor,etc. se face printr-un larg compromis al nostru al tuturor. Sa mearga treaba, ,,sa se invarta roata,, , nu prea ne mai gandim la riscuri, lucram in virtutea unei inertii care sper din suflet sa nu ne doara vreodata. Uitati-va si dvs., preocuparea lor este sa inaspreasca legile, inmultind responsabilitatile si raspunderile materiale ale angajatilor (vezi noul cod al muncii) in loc sa fiabilizeze instructiile de serviciu si fisa postului. Sunt preocupati sa gaseasca noi modalitati de constrangere prin ordine de serviciu care frizeaza bunul simt si toate reglementarile existente, in loc sa se preocupe de un sistem viabil de asigurari in domeniul feroviar, unde daunele pot fi (Doamne Fereste) imense,imposibil de suportat de catre un angajat. Sunt preocupati de noi reduceri de venituri (bonuri de masa, prima de vacanta,etc.etc.) in loc sa investeasca in angajatul deja format, prin cursuri de formare, prin recunoasterea bolilor profesionale si tratarea acestora corespunzator in statiuni, prin programe severe de recuperare, pentru ca finalmente tot ei au nevoie de noi, daca s-ar putea pana la 80 de ani. In loc de toate acestea ei inteleg doar sa puna din nou si din nou presiune pe noi. Din fericire, vorba lui Iorga, ,,nu mor caii cand vor cainii…,, si rezistam. Inca. Va urez tuturor un An Nou Fericit si prosper, in masura in care ni se ingaduie, pentru ca in ce ne priveste noi le dam totul.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s