Cati bani poti castiga daca ai fost concediat pe nedrept

Foarte putini angajati care si-au pierdut locul de munca au decis sa actioneze in instanta companiile angajatoare, chiar daca au considerat injusta selectia operata de firma si daca legislatia muncii din Romania este favorabila, de regula, angajatilor.

Costurile unui proces nu sunt neaparat mici, dar beneficiile angajatului in cazul in care castiga procesul pot fi multiple: plata retroactiva a salariilor pe perioada in care a fost demis, reincadrarea in munca si chiar daune morale, care pot ajunge la 30.000 de lei sau mai mult.

Anularea deciziei de desfacere a contractului individual de munca poate aduce reintegrarea angajatului in postul avut anterior si plata unor despagubiri din partea angajatorului, spune avocatul Chirana Darlaiane. Potrivit art. 78 alin. 1 din Codul Muncii, „in cazul in care concedierea a fost efectuata in mod netemeinic sau nelegal, instanta va dispune anularea ei si va obliga angajatorul la plata unei despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat salariatul”.

15 gânduri despre “Cati bani poti castiga daca ai fost concediat pe nedrept

  1. Paun . Acarul Paun

    So. Maine ne taie astia din bani si in curtea noastra e liniste si pace. Si sa-i spui asa, ca la nunta mea, a cazut o steeeaaaa…. Dupa mitingul ala mare vad ca sindicalimea s-a dat la fund. Site-ul FNF e mut, pan gradini albinele au inceput colinda, iarba e verde…, sincer, ma asteptam ca liderii sa fie mai guresi, netu’ sa fie plin de comentarii si strigate de lupta. Chiar, mai facem greva generala pe 31 sau iesim la o bere? Ă? Nu-i mai mişto?

  2. Anonim

    nu au murit, au dat mana ca de obicei cu administratia si guvernantii. mitingul a fost praf in ochii prostimii.

  3. anonimu

    de ce nu ai fost si tu prezent , sa aduni 40000 de persoane nu e usor mai ales cand bine mersi altii asteapta sa le rezolve altii problemele , la placinte inainte la razboi inapoi este deviza unora ca tine

  4. Paun . Acarul Paun

    Anonimule, am fost la miting. Ba vreau sa-ti spun ca am fost la toate mitingurile organizate la Bucuresti. Si tot asa din 2000 pana in 2005 am facut parte din CD al FISMC, moment cand am facut un protest impotriva deciziei federatiei de a nu mai intra in greva si am cerut demisia lui Molea. Fireste, am plecat eu. C-asa-i in tenis, in afara de mine si eu insumi…pauza! Ce am facut in CD in aia 5 ani? „DIALOG SINDICAL” iti spune ceva?

  5. anonimu

    la care miting ? ca nu te-am vazut , iar chestia cu facut parte din CD al FISMC e ca si cum as spune eu ca fac parte din Guvernul Boc 3
    Dialog Sindical parca era un ziar al federatiei prin anii aia

  6. Paun. Acarul Paun

    Draga XYX (sau XXX?) daca luam bani si-acu il pupam pe Molea-n ..ula. Da’ am refuzat compromisuri. Nu ma mir ca Vasile nu a murit de loc, ca mai avem mult pana sa facem un Kilometru de sinceritate… Asa ca anonimu, daca ai citit putin ziarul ala cam sti care e numele meu adevarat. Si un sfat pentru toti: Incercati sa traiti in armonie cu CREATIA Lui, nu cu creatiile omului. Dezvoltati dincolo de: banii mei, casa mea, masina mea, covoarele mele, profesia mea, pacatele altora… Am fost la miting, da’ nu i-am turnat apa-n cap lu’ Hoara. M-am intalnit si cu Tout Bujor si Lorincz Alexandru de la Brasov, cu Istrate Viorel si Lupascu Victor de la Galati, cu Mare Vasile de la Cluj si inca multi altii…

  7. anonimu

    acum stiu cine esti , mi-am adus aminte de articolele pe care le-ai postat in Dialog Sindical pe vremuri despre „VASILE” , nu este vorba despre Vasile de pe la noi, si intradevar te-am vazut si la miting , erai cu baietii din Tulcea , hi hi hi , asa-i ca te-am vazut?
    Nu stiu ce ai avut de impartit cu Molea dar asta este treaba ta cu a lui
    Eu iti doresc numai bine . Si ca sa vezi ca te-am recunoscut iti spun doar atat . Acest pseudonim Acarul Paun l-ai folosi foarte des si in ziar cand vorbeai de Vasile

  8. anonimu

    Si scuza-ma , intradevar ai facut parte din CD al FISMC Bucuresti din vremea aceea

  9. Anonim

    Nu au murit si nu au dat mina cu nimeni.Ei sint parafa pentru hotaririle administratiei,sint mina dreapta a conducerii cu care…mai stiu eu ce fac sefii,ei sint din sferele inalte ale societatii unde nimeni si nimic nu-i poate atinge si ajunge.
    Da Doamne un razboi civil…

  10. Anonim

    Deci pe considerentul ca faci parte din conducerea sindicatelor te rog sa ne explici si noua cum se faca ca o gramada de ,,ingineri” au fost indepartati din conducerea regionala si ascunsi prin R.C.M.-uri si prin gari mici sa l-i se piarda urma?Lumineaza-ne cu intelepciunea ta minunatule si spune-me cum se face ca tinem in spate circa 10(zece) sefi si alte secretare cind ar trebui sa fie cel mult un sef la zece oameni.Dar organigrama ai de gind sa o postezi pe undeva sau e secreta?Nu de alta dar sa vedem si noi cu cine lucram.Si daca Va e mila de saracii ,,ingineri” sa nu fie restructurati ca se besica la piele pe cine au pupat ei in cur la angajare si la ascunderea lor pe te miri unde?Si apropo de asta.CIT A FOST SPAGA???

  11. Paun . Acarul Paun.

    Da, asa e. Multam de urari! Frumos oras Deva, frumosi oameni. FISMC trebuia sa ramana acolo… Nu am fost de acord ca o hotarare luata de Consiliul National al Federatiei sa fie incalcata iar doar trei oameni sa hotarasca in numele a zeci de mii de colegi. Atat. Nu am avut nimic personal cu omul Molea ci cu Presedintele FISMC de la vremea aceea. Ca sa fiu indepartat din CD s-a luat masura ca ziarul sa nu mai apara. Pacat, era un lucru bun.

  12. Paun . Acarul Paun.

    Draga Anonim. Dupa cum bine vezi, AM FACUT iar nu fac parte din structurile alea. Organigramale le gasesti pe site-urile administratiilor, numai ca una e NORMAT si alta e FIINTA. Repet, asta e boala generala in Romanica, nepotism, favoritism, curvasareala, abuzuri prin plantarea de curvistine si rude in posturi de stat degeaba, pe bani grei. Solutia? Inca o revolutie, in strada, cu morti si raniti, dar sanatoasa de data asta, un canal construit cu toti hotii si netotii democratiei de 20 de ani, eventual terminarea liniei Valcele-Rm Valcea cu ei. Cine sa iasa in strada? Nu stiu, eu sunt las la faza asta. Mi-e frica.

  13. anonimu

    alo dragi colegi cfr-isti , sindicalistii sau nesindicalisti , mai oameni buni a fi membru de sindicat confera drepturi si obligatii , printre obligatii este si participarea la actiunile de protest organizate de federatii si confederatii , unde a-ti fost domnilor cand colegii vostrii au fost la miting la Bucuresti , am inteles ca acolo era departe , dar aici aproape de casa sa nu participati? E jalnic si sincer va spun ca-mi pare rau ca sunt coleg cu unii dintre voi. Sa nu credeti ca daca stiti sa tipati multi dintre voi lozinci impotriva liderilor de sindicat v-ati facut treaba , dar poate si de data aceasta unii nu au participat , sa nu deranjeze cumva partidul portocaliu si pe cei din conducerea locala a acestuia

Lasă un răspuns

