Act aditional CCM 2010

La data de 20 aprilie 2010, respectiv 21 aprilie 2010, au avut loc negocieri in vederea incheierii actelor aditionale la contractele colective de munca ale unitatilor de cale ferata.

In urma negocierilor au fost semnate si inregistrate actele aditionale la contractele colective de munca ale CNCF CFR SA, SNTFM CFR Marfa SA si SNTFC CFR Calatori SA, cu urmatoarele clauze :

1). Stabilirea salariului minim din grilele de salarizare la valoarea salariului minim pe economie, respectiv 600 lei, cu respectarea coeficientilor de ierarhizare negociati ;

2). Suspendarea la plata pentru anul 2010 a urmatoarelor drepturi :

– prima acordata cu ocazia Zilei Feroviarului ;

– ajutoarele materiale acordate cu ocazia sarbatorilor de Paste si Craciun ;

– salariul suplimentar acordat pentru munca ireprosabila desfasurata in cursul unui an  (al 13-lea salariu);

– tichetele de masa ;

– sporul pentru utilizarea cel putin a unei limbi straine ;

– sporul pentru salariatii care au obtinut titlul stiintific de doctor.

Valabilitatea contractelor colective de munca a fost prelungita pana la data de 31.01.2011.

Drepturile salariale ce rezulta din aplicarea noilor grile de salarizare se aplica incepand cu data de 01 aprile 2010.

PRESEDINTE

Gheorghe Fratica

23 de gânduri despre “Act aditional CCM 2010

  1. unu

    Dlor. nu prea e in regula cu negocierile astea!
    Ce fel de negocieri sant astea? Negocieri in pierdere ?
    Nu credeti ca am pierdut cam multe pt. 30 de Ron?
    Macar bonurile de masa,daca nu se pot acorda,sa se introduca valoarea lor in salariu si tot era ceva!.
    Am avut si anul trecut suspendate toate drepturile astea,pe langa somajul tehnic,inghetarea salariului si disponibilizarea de personal si acum la fel,dupa toate masurile, acestea se mentin!
    Nu credeti ca ar trbui umblat putin,atat la managerii societatii cat si la liderii sindicali negociatori?.Pe cine reprezinta ei de fapt?

  2. Anonim

    Ce intrebare … Administratia, pe cine sa reprezinte.
    Partea cea mai hilara este ca la CFR s-au marit salariile, dar se vor lua bani mai putini. Sporuri care exista de cind CFR-ul vor fi ciopirtite sub pretextul ca CFR nu este rentabil. Si vor urma alte disponibilizari. In curind .

  3. Anonim

    ce ne pot spune liderii de sindicat despre zvonul ca din iunie s-ar da iar somaj tehnic?

  4. Paun . Acarul Paun

    Comentariile de pe acest blog (sau site?), calitatea si intinderea lor sunt elocvente. Ca si pe managerii societatilor si companiei feroviare de stat, ne doare fix in punctele cardinale de adevaratele cauze care au avut ca efect starea actuala a sistemului. Daca salariul… Fratilor, atat? Mai e cineva mandru ca e ceferist? Sau aia au murit la Grivita? Si daca „se da somaj tehnic” care e baiul? Nu trebuia privatizata compania de marfa atunci cand am fi avut o soarta mai buna? E de preferat lichidarea voluntara (somajul tehnic e o etapa legal necesara pentru ca o societate sa intre in lichidare la un moment dat), adica vanzarea pe felii si pe licitatii frauduloase si aruncarea oamenilor pe drumuri (A tuturora!), unei privatizari cat de cat oneste dar in care oamenii de jos ar fi avut toate sansele sa isi gaseasca de munca, pardon, sa fie exploatati la sange. Apropo, cati dintre angajatii la particulari sunt membrii ai FNFMC? Sau mumiile Molea, Fratica, Sultana nu au tupeu sa se lupte si pentru acei feroviari? Oricum, e jale, in centralul CNCFR se angajeaza psihologi, se nasc programe denumite pompos si stiintific SMS (HAHAHAHAHA), se dau declaratii de intentie…., cand sistemul are nevoie urgenta de investitii in infrastructura, adica de bani si nu de frectii platite cu bani grei, probabil din fonduri europene! Ca se lucreaza de luni de zile cu instalatii CED care numai normal nu mai functioneaza, ca nu mai exista conditii de munca decente (grupuri sanitare, surse de apa potabila, si multe altele…), ca organele de control nu vad decat ce vor ele…si noi scriem 3 cuvinte si alea deplasate… Ce sa facem? Greva generala fratilor, peste capul mumiilor sindicale, demisii in bloc, concedii medicale, neluarea serviciului in primire pentru ca angajatorul nu ne-a dat NICIODATA lantere desi e obligat prin RET si 005. Mai vreti motive?

  5. anonimus

    de ce sa ne mai miram ca totul merge prost , cum sa mai ai incredere in liderii de sindicat cand acestia nu urmaresc decat interesul lor personal …(EDITAT)

  6. Didi

    Chiar crezi ca te las sa-ti spui parerile mincinoase pe acest blog?Exprima-ti opiniile pe blogul sindicatului vostru.Sau nu aveti?Sa inteleg ca liderii de la sindicatul tau sunt mai buni?Fa o comparatie !Poti?

  7. anonimus

    de ce faci cenzura draga domnule? , ce fel de lider esti ?, de unde stii tu ca sunt pareri mincinoase?, nu cumva te numeri si tu printre cei care spera sa apuce un ciolan?, de aceea este democratie fiecare scrie ce vrea unde vrea si cand vrea, dar se gaseste un destept ca tine care daca nu este de acord cu ceva sterge repede

  8. adam

    daca tu le sti pe toate spune ce sti despre favorurile pe care si le-au facut actuali liderii de sindicat pentru ei?(ma referer aici la cei din zona)daca tot e democratie si putem vorbi orice sau vorbin sa ne aflam in treaba!!!!!

  9. Didi

    Ce… ciolan omule!Eu cred ca nu sti despre ce vorbesti!Eu tot ce fac ,inclusiv blogul asta il tin din timpul meu liber,din cauza asta uneori nu pot prezenta informatii la timp.Caut informatii pe net si pe unde pot ca membrii sindicatului nostru sa fie cat mai informati.Si nu primesc nici un ban pentru asta. Da,poti sa discuti liber pe acest blog dar fara sa acuzi daca nu ai nici o dovada.Cum poti sa spui ce ai spus?Chiar crezi ca are nevoie de sindicat sa ajunga operator?Era din anul 1990.Tu unde erai atunci?.
    Trebuie sa intelegi ca nu poti sa scri ce vrei si unde vrei!Eu sunt responsabil pentru ce se scrie pe blogul asta si nu vreau sa mi-l inchida cineva.Intelegi?Scrie , dar nu acuza fara dovezi si in general nu da nume.Uita-te pe site-ul FML-ului si vezi ca au un pomelnic de reguli ,plus ca nu poti sa postezi daca nu esti logat.Aici singura regula e a bunului simt.Eu nu sunt lider de sindicat,eu doar ajut niste oameni sa ducem mai departe ce am construit.Pentru ca am construit un sindicat bazat pe alte principii si care sa-si respecte membrii si statutul.Si sa sti ca a fost greu !Sigur tu esti obisnuit cu practicile celor de la sindicatul care te reprezinta si poate de aici ai impresia ca si aici se intampla la fel.In sindicatul nostru se inscrie cine vrea si poate sa plece cand vrea. Nu am fortat niciodata pe nimeni sa vina la noi asa cum o fac cei cei din sindicatul celalalt.Asta cred eu ca e democratie ! In sfarsit…..nu cred ca are rost sa-ti explic,vrei sa arunci doar cu noroi fara sa ai argumente!
    Dar nu mi-ai raspuns la intrebare!Poti sa faci comparatia?
    PS Probabil ca ne cunoastem…accept si o discutie fata in fata.

  10. atanasiu

    Anonimule vorbesti numai prosti,esti rupt de realitate, traiesti in trecut adica inainte de ani ’90.Sa sti ca nu cu ajutorul sindicatului am facut functia de idm sau operator spre deosebire de alti care nu au fost in stare sa faca nici macar functia de ,,nas” dar cum de idm, iar mai apoi sa plece de la cfr cu ordonanta.Apropo unde erai tu frate in anul 1983 ce munceai pe atunci cand alti erau IDM?Ce munceai in anul 1990 cand alti faceau functia de operator?Noi suntem oameni onesti nu ca alti,noi nu am pretins ,,valuta” asa cum au cerut alti ptr cei care vroiau sa ramana la marfa sa castige o paine cinstit,noi nu facem presiuni asupra oamenilor cum fac alti care le promit oamenilor locuinte de serviciu(parca ar fi agenti imobiliari)si nu fac nimic.Noi nu facem presiuni cum fac alti la scoala personalului,noi nu am mutat mobilierul de la sindicat in ,,nordul” tari asa cum au facut alti,noi nu am facut stagiile asa cum au facut alti si……..toate aceste le gasim la voi la sindicat, adica la cei care va conduc.Care este obiectul muncii tale,nici tu nu sti!!! ARUNCATI CU NOROI ALTCEVA NU STITI, ADICA NU STI.Noi nu am pupat piciorele conducerii asa cum fac alti sau chiar tu mai mult ca sigur tu.

  11. Paun . Acarul Paun

    Booon! Fratilor, in cadrul festivalului national „Criza De Aur Coclit” ni se pregateste si noua ceva (sursa sigura!!!). Pretextand protestele gen „sa moara si capra altora” venite din partea bugetarilor care urmeaza sa piarda din salarii si „monitorizarea” FMI privind firmele cu capital de stat, pe masa guvernului se afla un proiect de hotarare privind reducerea salariilor si la aceste regii, companii, societati, impozitarea bonurilor de masa, a permiselor de calatorie si a altor forme de venit care mai apar la stat. Deocamdata, in mass-media, nu veti gasi decat vocalizele si cuvintele unora care incearca sa ridige mingea la fileu guvernului pentru emiterea respectivului act. Consider, cel putin in sistemul feroviar, o crima la adresa celor care MUNCESC (au nu freaca menta, motanu’, scula sefului prin central sau regionale) si au in spate siguranta circulatiei. Motivele acestui punct de vedere le cunoastem cu totii. Solutia: mobilizare generala, greva, plecam toti acasa. Macar asa scapa statul de niste cheltuieli, nu? Astept comentarii!

  12. adam

    ce sa zicem de compania de calatori care avea si subventi de la stat si deocamdata mai are, dar ei nu sunt in stare sa-si acopere cheluielile curente deci unde merg incasarile, in buzunarele cui/?PAI ATUNCI PARDON NENE!!!!

  13. adam

    ATI VAZUT CE CASE SI MASINI SI-AU TRAS ,,NASII”DE UNDE?….SI DE CE SA-I PLANGEM!!!!

  14. Slmc Dobrogea CFR

    SINDICATUL LIBER MIŞCARE-COMERCIAL „DOBROGEA” CFR MEDGIDIA
    PROTEST
    Adresat tuturor celor care mai au urechi de auzit şi ochi de văzut !
    Un raport al Parlamentului European arată că decesele prin sinucidere cauzate de depresii cronice fac mai multe victime în UE decât accidentele din trafic. Reprezentanţii Parlamentului îndeamnã statele membre sã ia în calcul programe de prevenire a acestei afecţiuni psihice. „O problemã importantã este că pacienţilor care suferă de tulburări psihice nu li se acordă ajutor într-un stadiu incipient al afecţiunii“, a spus raportorul Evangelia Tzampazi. Din cele aproximativ 59.000 de sinucideri anuale în UE, 90% sunt atribuite unei tulburări psihice. Se estimează că până în 2020, depresia va deveni cea mai obişnuită boală în lumea dezvoltată.
    Sinuciderile cauzate de depresii cronice fac mai multe victime în UE decât accidentele rutiere.
    Potrivit raportului PE, condiţiile de muncă joacă un rol important în sănătatea mintală a populaţiei: “Anumite tehnici manageriale, lipsa de comunicare, hărţuirea, zgomotul, volumul de muncă excesiv şi lipsa siguranţei la locul de muncă alimentează stresul, contribuie la apariţia tulburărilor mintale şi determină lucrătorii să solicite pensionarea anticipată sau pensionarea pe caz de invaliditate.” Şomajul şi lipsa unei siguranţe financiare sunt alţi doi factori care ne pot dezechilibra mental, mai notează raportul.”
    Stimaţi colegi, suntem în faţa unui fapt fără precedent în istoria căilor ferate române. Pentru prima dată guvernul, chipurile la presiunea opiniei publice, vrea să reducă salariile şi la regiile, companiile şi societăţile comerciale cu capital majoritar de stat. Evident, CNCFR este una dintre acestea. Măsura, dincolo de pretextele cu criza şi solidaritatea (când s-a furat a fost cineva solidar cu noi?), este încă un atentat la siguranţa circulaţiei pe calea ferată (puteţi să vă ştergeţi cu SMS-ul unde vreţi) dacă citim cu atenţie cele de mai sus, din raportul PE!
    Documentul privind diminuarea drepturilor salariale precum şi impozitarea bonurilor de masă, a permiselor de călătorie şi a altor forme de câştig este deja redactat, trebuie găsită calea legală de materializare a actului în sine! Având în vedere starea deplorabilă a infrastructurii feroviare, a modului în care s-au făcut mişcările de restructurare şi reorganizare a sectorului, micşorarea salariilor ar reprezenta bomboana pe coliva CFR! Ne declarăm total împotriva unei astfel de măsuri, nu ni se pare logic ca oamenii care concură la siguranţa circulaţiei să mai primească încă o lovitură după toate celelalte prin care au pierdut mai multe drepturi băneşti! O eficientizare normală a structurii CFR ar conduce, cu siguranţă, la o mai mare economie la fondurile de salarii pe care statul NU LE ACORDĂ CNCFR! Ele provin din surse proprii, din TUI şi alte încasări, mai mult, se varsa bani la bugetul de asigurări de sănătate, sociale, şomaj!
    În numele tuturor adresăm acest PROTEST tuturor structurilor de decizie şi cerem renunţarea la diminuarea salariilor noastre! Vă vom anunţa calendarul mişcărilor de protest iniţiate de FNFMC la care vă aşteptăm să participaţi în număr cât mai mare, măcar acum în ceasul al doisprezecelea! Informaţii şi pe blogul sindicatului http://slmcdobrogea.blogspot.com/, păreri la e-mail slmcdobrogea@yahoo.com.

  15. anonimu

    scz ,
    acum sa vad cat de tare sunteti domnilor lideri de sindicat, cati dintre voi vor fi prezenti in 19.05.2010 la miting la Bucuresti , dati tare in nasi si in cei de la marfa domnilor , dar sa nu uitati un lucru , la ultimele 2 actiuni de protest organizate de FNFMC cei de la marfa si cei de la calatori au fost prezenti cu mult mai multi fata de cei de la trafic. Ma refer la cei din zona noastra. E o vorba din batrani spusa ” la placinte inainte la razboi inapoi ” cam asta este la „noi” la trafic

  16. Mes_agerul007

    Pai daca asa sta problema o sa facem ce stim mai bine,adica oprim circulatia atunci cind ne vedem comunicarea de micsorare a salariilor sau cind vedem ca avem mai putini bani in mina decit ar trebui.Totusi sint sigur ca numai unii dintre noia(din pacate prea putini)o vor face.Cei ce se dau pe cur inapoi de obicei pupa cu folos buca sefilor sau au obtinut postul in care se afla cu spaga.Mai este si a treia categorie:cei la care le place safie jigodii,care au asta insinge ca o calitate nativa.Si astia-s multi al dracului…
    Astept comentariile tuturor categoriilor.

  17. adam

    ai dreptate asa suntem noi romanii si poate din cauza aceasta am ajuns unde am ajuns.Ne meritam soarta!

  18. Mes_agerul

    Adame sa nu crezi ca nu te aprob dar ce au zulit nasii este ca o coaja de aluna in comparatie cu Big Ben.Dar hai sa ne uitam un pic la contractele de achizitii publice din care ne putem da seama care si cit fura cu adevarat(pentru ca aflam ale cui sint firmele sau lantul de firme prin care se fac livrari de marfa catre CFR sau se executa lucrari).
    Ai ramas fara cuvinte?Pai hai sa-ti mai dau o tema de casa.
    Cine organizeaza licitatiile,cu acordul cui,Spre cine se duc comisioanele de la cistigatorul licitatiilor,Cui subcontracteaza firma cistigatoare lucrarea sicine semneaza bonurile de consum si ordinele de plata la recalcularea davizului(devizelor)???
    Scuze pentru adresa de mail gresita.Asta e cea buna.

  19. anonimu

    imi place stilul
    se face apel la solidaritate si la participare la miting si cand colo surpriza nici macar liderii de sindicat nu participa
    un motiv s-ar putea sa fie incompatibilitatea dintre ceea ce s-a intamplat ieri sau culoarea portocalie
    boala grea si chestia asta cu dependenta de culoare

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s