Emil Sabo: “Concedierile colective se vor face nu mai târziu de 31 mai 2010”

Scăderea veniturilor, dezechilibrul înregistrat între cheltuielile cu personalul şi veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate “CFR – SA” sunt principalele motive invocate de directorul general Emil Sabo pentru a justifica concedierea colectivă a ceferiştilor din subordinea sa. În notificarea trimisă sindicatelor feroviare din România, se arată faptul că în anul 2009, compania a înregistrat venituri de 1.319.244,36 mii de lei şi cheltuieli totale preliminare în valoare de 2.254.244,36 mii de lei, rezultând o pierdere de 935.000 mii lei. Conducerea companiei susţine că pentru a compensa acest deficit, a luat toate măsurile pentru echilibrarea situaţiei, începând de la reducerea cheltuielilor de întreţinere şi exploatare, până la limita asigurări parametrilor minimi de siguranţă a circulaţiei. În cursul anului 2009, au fost luate o serie de măsuri care au vizat reducerea cheltuielilor cu personalul, măsuri care nu au condus la o eliminare totală a pierderilor, diminuarea efortului financiar cu munca vie, prin reducerea globală a fondului de salarii, pensionarea la cerere a unui număr de 1.313 salariaţi, transferul salariaţilor aferenţi secţiilor de circulaţie neinteroperabile licitate şi închiriate operatorilor economici, reducerea cu 19 la sută a numărului de posturi de conducere din centralul companiei şi centralul sucursalelor regionale. “În aceste condiţii, pentru a se putea restabili echilibrul economico – financiar şi a asigura un nivel de finanţare la nivelul cheltuielilor minime de întreţinere şi exploatare a infrastructurii, este necesară restructurarea şi reorganizarea companiei”, a justificat directorul general Emil Sabo. Conducerea naţională a CNCF “CFR – SA” suţine şi faptul că activitatea feroviară nu poate fi optimizată decât prin concedierea unui număr de 600 de salariaţi, care se regăsesc, în prezent, în structuri nerentabile. Regionala Craiova se situează pe locul II la numărul de disponibilizaţi, cu 90 de salariaţi, după Timişoara de unde vor pleca acasă 103 ceferişti. Cei mai puţini, 30, vor fi concediaţi din conducerea centrală şi alte subunităţi subordonate acesteia. Directorul general afirmă faptul că, la stabilirea ordinii de prioritate la concediere a avut în vedere anumite criterii, în conformitate cu prevedereile articolului 62 din Contractul Colectiv de Muncă 2009 – 2010, prin care după reducerea posturilor vacante şi a celor desfiinţate, vor fi afectaţi salariaţii care cumulează două sau mai multe funcţii şi ale celor care cumulează pensia cu salariul, cei care îndeplinesc vârsta de pensionare, dar nu au solicitat acest lucru. De asemenea, vor fi afectate şi familiile în care soţii lucrează în aceeaşi unitate, alegându-se soţul cu venitul cel mai mic. cei care nu au copii în întreţinere şi în ultimul rând femeile care au în îngrijire copii, bărbaţi văduvi sau divorţaţi, întreţinătorii unici de familie, precum şi cei care mai au 3 ani până la pensionare. Până la 31 mai, ceferiştii trebuie să plece acasă De asemenea, se va ţine cont de prevederile articolului 59 din Codul Muncii. Pentru limitarea numărului concedierilor, s-a recurs la o serie de măsuri, precum îngheţarea salariilor de bază aferente claselor de salarizare prevăzute în grilele de salarizare, pentru anul 2009, neacordarea ajutoarelor materiale de Paşte şi Crăciun, primele acordate de Ziua Feroviarului, (drept câştigat în instanţă-n.r.), sporurile pentru orele suplimentare, pentru utilizarea consemnului ,încazarmarea la locul de muncă, pentru persoanele care lucrează la proiectele de finanţare externă. Alte măsuri constau în diminuarea orelor suplimentare cu 80.276de ore, pensionarea a 1313 salariaţi, reducerea imdemnizaţiilor membrilor AGA şi CA la un procent din salariul directorului general. “Ceferiştii care vor pleca acasă vor primi o indemnizaţie de şomaj conform legii 76/2002, precum şi de o sumă egală cu de două ori salariul mediu net pe economie din ianuarie 2010 şi de un venit de completare. Venitul lunar de completare se stabileşte odată cu indemnizaţia de şomaj şi este egal cu diferenţa dintre salariul individual mediu net pe ultimele trei luni dinainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul colectiv de muncă, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie din luna ianuarie 2010 comunicat de INS, timp de 12 luni pentru cei care au o vechime în muncă de până la 15 ani, 13 luni pentru cei care au o vechime cuprinsă între 15 şi 25 de ani şi 15 luni pentru cei care au o vechime în muncă de peste 25 de ani. Nu se va recuperea contravaloarea ratelor neachitate pentru uniforme, contravaloarea echipamentului de protecţie şi de lucru. Concedierile colective se vor face nu mai târziu de 31 mai 2010″, a conchis directorul general al CN CF “CFR – SA”, Emil Sabo. (Elena Cezarina-Simion)

4 gânduri despre “Emil Sabo: “Concedierile colective se vor face nu mai târziu de 31 mai 2010”

  1. mihai

    Pai astia, cine cred ei, ca le face munca voluntra?
    Se dau cu curul de pamant de unde sa mai faca reduceri! ha!. Pai e simplu dlor! Ia eliminati voi toate scursurile,incompetentii si nepotismele,care pe langa faptul ca nu produc nimic,mai si sant platiti bine de tot!
    Dupa ce faceti asta sa vedeti cu ce ramaneti si sa o luati din poarta in poarta, pentru achizitionarea de contracte noi de transport,eventual de recastigarea celor pierdute intentionat de mafiotii din sistem si sa vedeti cum transportul feroviar poate sa fie si profitabil!.
    A,inca ceva! sant atatea cai ferate(sa zicem numai de Europa) bine puse la punct organizatoric si functional,e chiar atat de greu sa luam modelul uneia dintre ele ,care s-ar plia mai bine la sistemul nostru?.Sau nu e posibil asa ceva din cauza nepotismului si a posibilitati de jefuire constanta si de inbogatire a factorilor de decizie din aparatul administrativ?.
    Oare de ce la privati nu e nevoie de atata administratie?.Pun si eu o intrebare!

  2. unu

    Auzii una!
    Cica, conducerea CFR Marfa ,ar fi solicitat angajatilor sa renunte la bonurile de masa si primele de ziua ceferistilor,castigate recent in instanta, pt a ajuta societatea in conditiile astea de criza si daca fac asta,ei nu vor mai face alte concedieri!
    Boii astia cat de prosti ne cred?. Ei au impresia ca daca nu spunem nimic ,inseamna ca santem si prosti!
    Ia amintiti-va,la negocierea CCM din iuniE 2009, sa renuntat la primele de:paste,craciun,ziua ceferistului, a inghetat salariile si s-a acceptat somajul tehnic cu conditia sa nu se mai faca disponibilizari!
    Rezultatul? stie toata lumea!
    Acum ei mai au pretentia sa ii mai creada cineva!
    Nesimtirea si ipocrizia vad ca e fara limite!
    Mi-e rusine ca sant ROMAN,din cauza a ceea ce se intampla in tara asta!

  3. Anonim

    Daca s-ar uni CFR-ul cum a fost odata, Calatorii, Marfa si Infrastructura ar disparea 75 % din directorii si sefii de rahat care conduc acum cele 3 companii si s-ar rezolva astfel si problema rentabilizarii Caii Ferate si problema reducerilor de personal.
    Dar deocamdata se intentioneaza falimentarea Caii Ferate, nu rentabilizarea ei.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s