Conducerea Companiei CFR Marfa admite, intr-un document oficial, ca starea jalnica in care se afla societatea e cauzata de politici tarifare neflexibile, de consolidarea operatorilor privati si de „traseismul” fostilor directori.

Peste 6.000 de angajati se afla acum in pragul disponibilizarii, iar sindicalistii acuza managementul defectuos, uneori vecin cu sabotajul, scrie Evenimentul Zilei.
Ei spun ca fostii directori au fost „racolati”, uneori cu contractele CFR cu tot, de companiile private de profil.
Liderul Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, da si exemple concrete in acest sens: ultimul director al CFR Marfa, Calin Gratian, care a demisionat si a preluat sefia Rail Cargo Austria, compania de stat austriaca, si fostul sef al serviciului vanzari din CFR Marfa, Madalin Ionescu.
„Dupa ce au plecat, cei doi au incercat sa ia de la CFR Marfa contractele pentru transportul de tabla din Portul Constanta spre uzinele auto de la Pitesti. Au incercat sa ia, la fel, si transportul de masini de la Pitesi. Dar fara succes. Au incercat sa ia de la noi si contractele pentru transportul de sare”, spune Mantescu.
„Operatorul CFR e condus de Sorin Chinde, fost director comercial la CFR Marfa. La Unifertrans il gasim pe Constanin Pestrea, fost vicepresedinte la SNCFR, iar la Serv Trans, pe George Buruiana, fost director general la CFR Marfa”, mai spune sindicalistul.
Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Gheorghe Popa, recunoaste ca asa stau lucrurile dar spune nu se poate face nimic, deoarece daca in contractele managerilor de la CFR Marfa ar exista clauze anticoncurentiale ele ar presupune acordarea unor compensatii pentru directorii care isi pierd dintr-un motiv sau altul postul.
Dezastrul CFR Marfa e cauzat si de o anumita complicitate a statului. In anul 2009, desi compania a transportat carbune si pacura catre centralele de termoficare din tara, serviciul nu a fost decontat, compania ajungand in incapacitate de plata.
In aceste conditii, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a decis sa anunte privatizarea CFR Marfa, pozitie sustinuta si de secretarul general al Asociatiei Industriei Feroviare, Stefan Roseanu, care spune ca privatizarea operatorului feroviar este absolut obligatorie, deoarece statul nu reuseste sa faca din CFR un jucator european.
Cu toate acestea, in prezent e un moment nefavorabil vanzarii, din cauza crizei, care a redus piata din UE cu 25%-30%.

8 gânduri despre “Conducerea Companiei CFR Marfa admite, intr-un document oficial, ca starea jalnica in care se afla societatea e cauzata de politici tarifare neflexibile, de consolidarea operatorilor privati si de „traseismul” fostilor directori.

  1. Anonim

    Totul e vrajeala ieftina. CFR Marfa e falimentat intentionat de Berceanu si toata conducerea . Oamenii nu-i intereseaza, de aceea ii dau afara, pe etape. Ceea ce-i intereseaza este :
    – sa falimenteze Marfa cit mai rapid si sa o cumpere pe un pret de nimic, sau sa o vinda pe un pret de nimic contra unor spagi grase
    – ii mai intereseaza contractele Marfii( cite au mai ramas) , locomotivele si vagoanele Marfii
    In mod logic, o greva a CFR-istilor ii va ajuta in acest plan mizerabil fiindca Marfa va pierde si putinele contracte care le mai are. Firmele, daca vor vedea ca Marfa face greve, se vor reorienta sa transporte cu firmele private. Deci dubla lovitura pentru Berceanu& Comp : daca se vor face greve, pe de o parte Marfa va ajunge mai rapid la faliment si firmele private ( mai precis GFR) vor prelua mai rapid contractele Marfii. Asa ca nici nu stii cum s-o mai dai.
    Un lucru este cert : ca disponibilizarea a 6380 de salariati nu va imbunatati cu nimic situatia Marfii atita timp cit sabotajul de la nivel inalt continua.

  2. nervos

    Mai fratilor ,in tara asta nu mai e nimeni care sa-i ia la intrebari pe toti nenorocitii astia care au falimentat calea ferata?unde-i SRI-ul,procuratura? ce le trebuie sa se ,,autosesizeze”? Santem mai rau ca in savana intre pradatori!

  3. Anonim

    SRI si Procuratura ii apara pe cei care au falimentat nu numai Calea Ferata ci toata tara. Si la rindul lor si ei sint la fel de corupti.
    Pe pariu ca Nicolaiciuc nu va pati niciodata nimic ?

  4. nervos

    Oare de ce s-a inventat ,,Hora Unirii” in tara asta? Oare nu e cazul sa punem in aplicare versurile?

  5. adam

    uitati-va la directorii din zona, cine sunt si ce au facut ptr marfa-nimic-au facut si fac ptr interesul personal(buzunarul propriu) si atunci cum sa mearga marfa din moment ce ei poate mai lucreaza -sigur-cu prestari servici ptr alte companii de transport.Nu fac altceva decat vendete si razbunari personale

  6. Anonim

    Nr.21/2010.

    Catre,

    INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCA BUCURESTI

    SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFA
    CFR MARFA SA

    Subscrisa Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial , cu sediul in Bucuresti , Pita garii de Nord , nr 1-3 , poarta A ,. Sector 1 , formuleaza :

    OBIECTIUNI

    La notificarea depusa de Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa CFR Marfa SA ( SNTFM “ CFR Marfa “ SA), in data de 08.01.2010 , la Inspectoratul Teritorial de Munca Bucuresti , privind concedierea colectiva la nivelul acestei unitati .

    OBIECTIUNEA NR.1.

    Potrivit capitolul VI – Protectia salariatilor, art.61, pct.2 din Contractul Colectiv de Munca al SNTFM CFR Marfa SA, valabil pe anii 2008-2009 prelungit prin Acte Aditionale : « salariatii definitivati se bucura de stabilitate in munca »
    Elaborarea programelor de restructurare si reorganizare a SNTFM “ CFR Marfa “ SA precum si aplicarea acestora se vor face cu ACORDUL REPREZENTANTILOR SINDICATELOR.
    In cazul de fata la elaborarea programului de restructurare si reorganizare , respectiv concediere colectiva, a SNTFM “CFR Marfa “ SA , depus la Inspectoratul Teritorial de Munca Bucuresti, inregistrat sub nr.919/08.01.2010, SNTFM “ CFR Marfa “SA , nu a obtinut ACORDUL organizatiilor sindicale , fapt care rezulta si din procesul verbal atasat programului de reorganizare si recunoscut de conducerea societatii.
    Programul de restructurare a fost intocmit exclusiv de administratie pe baza unor cifre impuse si nicidecum in urma unor analize , care sa aiba la baza normele si normativele de personal . In contextul art. 61, alin.2. din CCM noile organigrame ale SNTFM “ CFR Marfa “ SA, aprobate de Adunarea Generala a Actionarilor , trebuiau in prealabil, asa cum am precizat, convenite in urma unei analize cu reprezentantii nostri. Prin urmare, consideram ca aceste organigrame nu au nicio valoare juridica.

    Sindicatele reprezentative respectiv, Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial nu a fost de acord cu un astfel de program de restructurare , elaborat fara a avea la baza o prognoza a traficului pe anul 2010 comparativ cu cel din anul 2009, program care nu tine seama de sacrificiile financiare facute de salariatii societatii in anul 2009, prin renuntarea la o serie de drepturi salariale importante si prin intrarea timp de 90 zile in somaj tehnic. Acestea au adus societatii economii importante la fondul de salarii , economii care este corect sa conduca la o diminuare a cifrei de personal care urmeaza a fi disponibilizat. De asemenea, in cursul anului 2009 un numar de 1500 de salariati au parasit CFR Marfa si in conformitate cu art. 68 Codul muncii , acestia trebuiau redusi din numarul efectiv de salariati care urmeaza a fi concediati colectiv .
    Datorita faptului ca, nu ne-au fost puse la dispozitie, conform legii, normele de munca si normativele de personal , statele de functii, fisele posturilor din care sa rezulte atributiile si sarcinile de serviciu ale salariatilor, regulamentul de organizare si functionare precum si regulamentul intern , am fost pusi in situatia de a nu putea face propuneri pentru evitarea ori diminuarea numarului salariatilor concediati, desi am solicitat sa ne fie comunicate documentele necesare care trebuiau sa stea la baza unor discutii si propuneri concrete pe marginea reorganizarii , fapt care nu s-a materializat.

    OBIECTIUNEA NR. 2.

    La intocmirea programului de concediere au fost incalcate dispozitiile art.69, pct.1, lit a,b din Codul Muncii in sensul ca SNTFM “ CFR Marfa “ SA nu a prezentat metodele si mijloacele de evitare a concedierilor colective sau de reducere a numarului de salariati care vor fi concediati , si de asemeni societatea nu a prezentat care ar fi metodele de atenuare a consecintelor concedierii , prin recurgerea la masuri sociale care vizeaza , printre altele sprijin pentru recalificare sau reconversia profesionala a salariatilor .

    OBIECTIUNEA NR. 3.

    Precizam ca, in conformitate cu art.80 al CCM la Nivel de Ramura Transporturi exista obligatia societatii de a acorda cel putin 6 salarii de baza brute negociate sub forma de plati compesatorii salariatilor carora li se desface contractul individual de munca din vina angajatorului .
    Reprezentantii federatiei noastre nu au fost de acord cu disponibilizarile fara acordarea de salarii compensatorii si venituri de completare, considerand astfel ca salariatii SNTFM “ CFR Marfa “ SA sunt tratati discriminatoriu fata de alti salariati disponibilizati din unitati aflate in subordinea Ministerului Economiei care a beneficiat de plati compensatorii in cursul anului 2009. Aratam ca unitatile la care am facut referire mai sus, sunt societati cu capital majoritar de stat .

    OBIECTIUNEA NR. 4.

    Pina in acest moment , orice restructurare si reorganizare facuta la nivelul SNTFM “ CFR Marfa “ SA a fost realizata in baza unei Hotarari de Guvern , exceptie facand cazul de fata , cand , procedura de concediere s-a declansat in anul 2009 , iar H.G. privind aprobarea Programului de Restructurare in vederea eficientizarii CFR Marfa SA , a intrat in vigoare la data de 12.10 .2010, in acest sens existand practica judiciara.

    De altfel, in cazul societatilor si companiilor nationale, al societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, al regiilor autonome, efectuarea concedierilor colective trebuie aprobata prin Hotarare a Guvernului, dupa care se declanseaza procedura de concediere. ( Tratat de Dreptul Muncii , prof.Alexandru Ticlea, editia a III-a , 2009 , editura Universul Juridic – Bucuresti , pg.542,543.).

    Avand in vedere toate aceste considerente, rugam pe aceasta cale, sa dispuneti, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare – Codul Muncii , reluarea etapelor programului de concediere colectiva cu respectarea procedurilor, din momentul intrarii in vigoare a H.G. de aprobare a programului de restructurare , respectiv 12.01.2010 ( M.O.F.partea I , nr.23/12/01/2010).

    19.01.2010
    Presedinte
    Fratica Gheorghe

  7. ana

    bine ca ati asigurat locurile de munca la sefi ei nici macar nu stiu cu ce se mananca calea ferata iar prostii afara .
    sa le dea d-zeu asa bucurii de sfintele sarbatori ale pastelui iar d-l berceanu da ajunga sa ranjeasca precum maimutele

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s