Accident feroviar în Maramureş.

Actul 1: Locomotiva unui tren accelerat ia foc în Maramureş. Actul 2: Locomotiva „salvatoare” patinează pe şine şi o loveşte în plin pe cea avariată. Actul 3: O a treia locomotivă vine şi degajează calea ferată

La ora zece fără un sfert, locomotiva trenului accelerat 1923, care plecase din Sighetul Marmaţiei şi se îndrepta spre Timişoara, a luat foc şi nu a mai putut să-şi continue drumul. Incendiul în sine nu a afectat cu nimic confortul celor 41 de pasageri care se aflau în tren. Disconfortul major a fost cauzat de locomotiva „salvatoare”, care a sosit după mai bine de o oră să o tracteze pe prima. În loc să remedieze situaţia, a doua locomotivă a venit în viteză şi a lovit-o în plin pe prima, sărind de pe şine.

Motivaţia mecanicului a fost că şinele erau acoperite de „o brumă foarte deasă”, drept pentru care nu a mai putut frâna. El este contrazis însă de oficilii Ministerului Transporturilor. „Până acum, toate datele anchetei indică o eroare umană. Nu pot fi invocate relieful şi condiţiile meteo. Trebuia să meargă cu viteză redusă. Dacă se va dovedi că aşa stau lucrurile, se poate merge până la desfacerea contractului de muncă al mecanicului”, a declarat pentru Gândul secretarul de stat Gheorghe Popa.

Ar putea fi vorba de prima concediere a unui ceferist, pe motive de indisciplină, ca urmare a unui accident, care se produce de la numirea în funcţia de secretar de stat a lui Popa, fost sindicalist. El l-a înlocuit în urmă cu trei săptămâni pe pedelistul Constantin Axinia, retrimis la conducerea Regionalei Iaşi.

La rândul lui, şi ministrul interimar Radu Berceanu a declarat că a crescut foarte mult gradul de indisciplină la calea ferată şi că mecanicul trebuia să meargă cu 20 km/oră, nu cu 50 km/oră.
În fine, la locul accidentului a fost trimisă o a treia locomotivă, care s-a străduit să deblocheze calea ferată. Din cauza accidentului, a fost afectată circulaţia a şapte trenuri (patru accelerate şi trei personale), călătorii fiind transbordaţi cu autobuzele.

Locomotivele CFR Călători, ca şi cele de la CFR Marfă de altfel, au nevoie urgentă de reparaţii capitale. Potrivit datelor Asociaţiei Industriei Feroviare, 80% dintre acestea sunt mai vechi de 25 de ani. Pe de altă parte, după cum a declarat pentru Gândul secretarul general al asociaţiei, Ştefan Roşeanu, doar 35% dintre locomotive au fost modernizate. În conrast cu parcul învechit al CFR Călători vine ultima achiziţie a societăţii, o locomotivă care poate atinge viteza maximă de 200 km/oră, viteză care însă nu poate fi dezvoltată pe nici un tronson de cale ferată din România.

Adrian BĂRBULESCU | 02 NOIEMBRIE 2009

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s