Siguranta calatoriei cu trenul, o amintire. Infrastructura feroviara, la pamant

Transportul pe calea ferata, candva cel mai sigur din Romania, se confrunta cu serioase probleme, la toate nivelurile. Starea precara a caii de rulare, precum si slaba fiabilitate a materialului rulant, au facut ca, in ultimul deceniu, acest tip de transport sa se degradeze vazand cu ochii.

Orarul de circulatie al trenurilor de calatori incepe sa devina o utopie, daca ne gandim cate intarzieri s-au produs numai in ultimul an. Atat conducerea MTI, cat si cei care pastoresc transportul feroviar din tara noastra dau din umeri, dovedindu-si incapacitatea de a gasi solutii viabile pentru a inlatura aceasta stare de fapt.

De pilda, legatura pe cale ferata dintre Bucuresti si Constanta ar putea fi compromisa. Podurile existente pe acest tronson ar putea fi inchise, incepand din urmatorii ani, daca autoritatile nu vor aloca fondurile pentru reparatii.
Trenurile de pe aceasta ruta circula cu maximum 30 km pe ora. Acest lucru se intampla din cauza restrictiilor de viteza impuse pe cele doua poduri care traverseaza Dunarea si bratul Borcea.
Cele doua poduri au nevoie de reparatii majore. Pilonii de sustinere a partii feroviare trebuie reconstruiti, iar partea metalica care sustine sina de cale ferata necesita reparatii urgente. Anumite materiale pot ceda in orice moment pentru ca a expirat termenul de garantie.
Ministerul Transporturilor a incasat foarte multi bani din taxa de pod de la Fetesti, insa autoritatile nu au alocat
niciun ban pentru reparatiile celor doua poduri. Asta-i culmea Dar intrebarea este unde s-au dus acesti bani? Poate stiu cei de la Ministerul Transporturilor. S-o fi cumparat vreo „bagheta magica”, de care domnul Berceanu afirma ca are nevoie pentru constructia de autostrazi si reabilitarea cailor ferate
Ca dovada, accidentele feroviare s-au tinut lant in ultimele trei luni. Trei accidente feroviare soldate cu raniti au avut loc in luna septembrie in Romania. Cel mai recent accident a avut loc in judetul Galati.
Un vagon al trenului rapid 661, care circula pe ruta Bucuresti – Iasi a sarit de pe sine, in tren aflandu-se aproape 500 de calatori. De vina a fost o roata defecta. Un dezastru imens se putea produce la Boju (judetul Cluj), unde sase vagoane incarcate cu produse petroliere au deraiat, ca sa nu mai vorbim de rapidul Timisoara- Bucuresti, cu cele opt vagoane deraiate, soldat cu cel putin 15 raniti.
Statisticile CFR arata ca, in primele noua luni ale anului, trenurile romanesti au avut intarzieri care cumulat insumeaza in jur de trei ani! Cauzele sunt mai multe, cum ar fi starea precara a terasamentelor, restrictiile de viteza tot mai multe, material rulant (locomotive si vagoane) defecte.
Deci, transportul feroviar, incotro? Raspunsul nu vine si nu va veni curand. De fapt, din partea cui?

Un gând despre “Siguranta calatoriei cu trenul, o amintire. Infrastructura feroviara, la pamant

  1. mihai

    Pai ce-i asa de greu de priceput? Calea Ferata trebuie devalizata si coborata la o valoare cat mai scazuta, pt a putea fi vanduta cat mai ieftin posibil,la care cica ii spune privatizare! Inteleg si privatizarea ,dar nu asa cu orice pret sau si ce trebuie si ce nu trebuie! Nu se vede ca e o regie bine pusa la punct?,subfinantare intentionata,dar fiind colosul mare nu se poate darama asa, una doua!iar daca calea ferata inca mai functioneaza,e numai datorita personalului executiv care stie sa faca tot felul de compromisuri si improvizatii pe proprie raspundere,pt a putea circula trenurile intr-o cat de cat minima siguranta!,daca s-ar fi respectat toate regulamentele si ordinele,nu stiu daca mai aveam cale ferata.Observati, cate reparatii s-au facut cu piese si materiale noi?De ani si ani de zile nu s-a investit nimic ,totul s-a reparat si repus in circulatie prin inlocuire cu alte piese provenite din repararea celor vechi sau inlocuirea cu piese recuperate de la alte instalatii sau utilaje,si alea tot vechi,de s-a ajuns sa peticesti peticul.Concluzia e ca baietii destepti si-au facut treaba,iar acum se apropie de final cu distrugerea CF,si trag tare baietii!nu?. Apropos!daca se va privatiza ,sa vezi ce profitabila devine calea ferata! asa din senin!.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s