Noul director al CFR Marfă anunţă concedieri masive

Mihai Frăsinoi, noul director general al societăţii, spune că este nevoie de echilibrarea bugetului, în vederea privatozării companiei, în 2010. CFR Marfă, care intenţionează să se privatizeze de anul viitor, trebuie să-şi echilibreze bugetul de venituri şi cheltuieli, în condiţiile în care pentru 2009 nu există un astfel de buget, după cum a declarat Mihai Frăsinoi, proaspăt instalat în funcţia de director general. „Va trebui să restructurăm personalul. În prezent, sunt 17.400 de angajaţi, iar ca să putem construi un buget echilibrat, trebuie să ajungem undeva la 50%, adică la 8.500 de salariaţi în 2010”, a subliniat Frăsinoi.
Acesta a precizat că societatea trebuie să-şi asigure contractele comerciale care sunt în derulare şi, în al doilea rând, să pună în aplicare programul de restructurare de personal.

Confirmare

Declaraţiile lui Frăsinoi confirmă declaraţiile făcute acum o săptămână de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, care a anunţat noi concedieri la CFR. Reprezentantul Guvernului susţinea că în societăţile feroviare s-au făcut investiţii în tehnologii moderne şi că nu se mai justifică un număr atât de mare de angajaţi.De asemenea, acesta precizase că, în contextul scăderii drastice a încasărilor societăţii CFR Marfă, „nu se justifică pretenţiile angajaţilor”, care solicită plata integrală a salariilor, dar şi a sporurilor aferente.

„Sunt doar declaraţii”
De cealaltă parte, Alexandru Lorincz, liderul Sindicatului Mişcare Comercial din Regionala Braşov, spune că partenerii sociali nu pot avea o reacţie doar la vorbe: „Deocamdată sunt doar declaraţii, nu există un plan concret de restructurare. Să vedem întâi cu ce vine administraţia, cu un proiect de disponibilizări, bazat pe o analiză, care să arate ce nu funcţionează, ce funcţionează anormal. Nu suntem de acord cu disponibilizări haotice, e nevoie de un plan clar, logic, fiindcă altfel riscăm să se blocheze activitatea, trebuie văzut compartiment cu compartiment, om cu om”, a declarat liderul sindical.

Colegii săi din cadrul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă spun că, dacă s-ar respecta contractul colectiv de muncă, un angajat ar putea primi cel puţin 6.000 de lei plăţi compensatorii, valoare calculată la un salariu mediu net de 1.000 lei.
Pierderi de 1,21 miliarde de lei, în 2008
Pierderile celor trei companii feroviare de stat, CFR Marfă, CFR Călători şi CFR SA, au totalizat anul trecut 1,21 miliarde de lei. CFR Marfă a raportat pierderi de 169,44 milioane de lei, după ce în 2007 a înregistrat un profit de 4,73 milioane de lei. CFR SA a înregistrat pierderi cu 133,8% mai mari, de la 334,46 milioane de lei la 782,236 milioane de lei. Pierderile CFR Călători aproape s-au dublat anul  trecut, de la 134,9 milioane de lei la 260 milioane de lei. Privaţii, în schimb, au înregistrat profit: Grup Feroviar Român a raportat un profit de 26,2 milioane de lei, Unifertrans are un profit de 20,9 milioane de lei.

3 gânduri despre “Noul director al CFR Marfă anunţă concedieri masive

  1. mihai

    Mai fratilor,astia ne cred prostii prostilor! Pai ce managerii lu`peste prajit sant astia ,mai frate?Pierderile,cine dracu le-a facut,angajatii din personalul executiv? ei se multumrsc sa dea afara din personal in loc sa-i ia la intrebari pe cei ce au condus,si conduc inca calea ferata,pt contractele de transport pe care le-au pierdut voit in favoarea privatilor gen:GFR,Unifertrans,etc. Restructurare?,da trebuie restructurare! dar sa se mai uite dracului si la alte retele de cale ferata,la structura administrativa,la raportul dintre personalul executiv si cel administrativ,sau la noi nu se poate din cauza fratilor,soti/sotiilor,unchi,matusi,nepoti,nepoate,curve si amante? Ce nevoie avem noi de profesionalism si competenta ,atata timp cat lucram in familie,mai ,,bine” sau mai rau?. Ia sa va uitati ,asa de curiozitate, pe site-ul Min.Transporturilor,sa vedeti cati zeci sau sute de directori , directori adjuncti si secretari sant acolo(si toti pe salarii nesimtite!),fara sa mai tii seama de ciorchinele de subordonati din spatele lor, si te mai intrebi de ce nu sant bani de salarii?!. Dupa ce vezi pleiada de directori si directorasi si cat de bine conduc ei (manageriaza!) calea ferata, nu-ti vine in gand alta vorba,decat: ,,multi,multi da PROSTI !”.In concluzie:ia sa recastige trasele de transport pierdute(voit in favoarea privatilor!),eventual sa atraga noi beneficiari de transport si sa umble serios la restructurarea aparatului administrativ,inclusiv la nivelul de salarizare si atunci sa vezi cum merge treaba!. Pana nu se actioneza in directia asta ,tot asa va fi, sau chiar mai rau! colapsul ne paste!

  2. Anonim

    stimate Mihai, ceea ce ai pierdut din vedere este tocmai faptul ca nimeni din conducerea Ministerului Transporturilor si a CFR-ului nu doreste rentabilizarea si restructurarea reala a CFR-ului ci doar falimentarea lui cit mai rapida pentru a putea fi apoi vindut pe un pret de nimic, dar contra unor spagi grase. Inutil si plictisitor sa mai spun ca cei care ar trebui sa rentabilizeze CFR-ul sint actionari sau pe mina cu firmele private concurente, fiindca ceea ce au reusit ei depaseste cu mult incompetenta.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s