Calin Gratian a demisionat de la conducerea CFR Marfa

Directorul general al CFR Marfa, Calin Gratian, a demisionat, urmand ca de la 1 august sa ocupe postul de director de dezvoltare si strategie la sucursala din Romania a operatorului austriac Rail Cargo, informeaza Mediafax.

„Este o certitudine ca voi pleca. Am demisionat, azi (vineri, n.r.) fiind ultima mea zi de munca la CFR Marfa.

Urmeaza ca de la 1 august sa ocup postul de director la Rail Cargo. Nu stiu inca cine va fi succesorul meu. Probabil ca va fi un director interimar ales dintre adjunctii mei”, a declarat Gratian.

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, l-a numit pe Gratian in functia de director general al CFR Marfa in luna martie.

5 gânduri despre “Calin Gratian a demisionat de la conducerea CFR Marfa

  1. Şomajul tehnic de la CFR Marfă, posibil să fie prelungit din septembrie
    Şomajul tehnic de la CFR Marfă, posibil să fie prelungit din septembrie (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
    Şomajul tehnic de la CFR Marfă, posibil să fie prelungit din septembrie (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

    * ARTICOLE PE ACEEAŞI TEMĂ

    Iproeb Bistriţa a trimis în şomaj tehnic, în această lună, 110 angajaţi
    Aproximativ 7000 de angajaţi ai CFR Marfă au primit decizia privind şomajul tehnic
    Axinia: Până luni, feroviarii îşi vor primi salariile, cei care opresc trenurile vor răspunde
    7.000 de angajaţi de la CFR Marfă vor intra în şomaj tehnic de vineri
    CFR Marfă trimite în şomaj tehnic 40% din angajaţi
    printeaza articol twitter trimite e-mail trimite pe ym foto [1] [1] video [0] [0] audio [0] [0] redimensioneaza
    BUCUREŞTI / 18:01, 22.07.2009

    Perioada în care angajaţii CFR Marfă sunt în şomaj tehnic ar putea fi prelungită, în funcţie de evoluţia economiei României, deoarece activitatea societăţii a scăzut la jumătate faţă de anul trecut, măsura fiind cea mai avantajoasă pentru salariaţi, a declarat pentru MEDIAFAX directorul companiei.

    În 2005, la CFR Marfă erau 19.209 de salariaţi, cheltuielile cu „munca vie” fiind de 20,19 la sută, iar în 2008 erau 18.247 de angajaţi şi aceste cheltuieli reprezentau 38,48 la sută. Din 2005 până în 2008 salariile la CFR Marfă aproape s-au dublat, dar era şi activitate, a precizat, miercuri, directorul general al companiei, Graţian Călin.

    „Sunt oameni mulţi faţă de activitatea existentă, salariile nu sunt mari la CFR Marfă, venitul mediu brut înainte de reducerea de acum câteva luni a unor sporuri fiind de 2.204 lei. Fără aceste măsuri, societatea nu supravieţuia, s-a menţinut numai cheltuiala care aduce atingere activităţii. Încercăm să păstrăm activitatea societăţii, iar şomajul tehnic a dus societatea în echilibru”, a subliniat directorul general.

    Călin a mai spus că în prima perioadă a lunii iulie au început să se vadă rezultatele măsurilor luate în urmă cu câteva luni de reducere a orelor suplimentare, a orelor din weekend, conducerea societăţii aşteptându-se ca în luna august să se vadă mai pregnant simulările făcute privind rezultatele şomajului tehnic.

    „Şansele ca acest şomaj tehnic să se prelungească după cele trei luni depind de evoluţia economică a României, dar după cum spun specialiştii, căderea se va simţi cel mai rău în România în luna septembrie”, a precizat Călin.

    La începutul lunii iulie, aproximativ 7.000 de angajaţi ai CFR Marfă au intrat prin rotaţie în şomaj tehnic, unii dintre aceştia dorind să stea toate cele trei luni în şomaj tehnic.

    „Sunt fel şi fel de abordări. Nu vreau să vă ascund că sunt măsuri zonale, puţine, unde a început să crească activitatea, chemăm oamenii din şomaj tehnic. Din august vom fi într-un echilibru instabil, dar se va opri căderea. Au început să se vadă rezultate pozitive, dacă aveam întârzieri la plata salariilor de trei săptămâni, acum avem maximum trei zile”, a mai spus directorul CFR Marfă.

    Potrivit lui Călin, CFR Marfă s-a aflat pe „o curbă de sacrifiu” încă din ianuarie, când s-au reziliat primele contracte de pază, salubrizare, întreţinere tehnică, în prezent aceste servicii fiind efectuate de angajaţii CFR.

    Din centrala CFR Marfă sunt în şomaj tehnic, din 3 iulie, 170 de angajaţi.

    „Şomajul tehnic este o măsură luată pentru salariaţi, pentru păstrarea locurilor de muncă şi ei au înţeles acest aspect”, a adăugat directorul CFR Marfă.

  2. Anonim

    Va dati seama cit a s-a „zbatut” Gratian sa rentabilizeze CFR Marfa cind el stia si probabil ca lucra mai demult pentru firma concurenta austriaca. Neoficial si confidential, desigur.

  3. un mecist

    Ma bucur ca l-am cunoscut pe Gratian. Nu stiu ce l-a determinat sa plece. Noi nu am stiut sa ne tinem oamenii buni. Cu siguranta dupa cateva luni noi cei din cfr marfa timisoara ii vom duce dorul. MASURILE LUATE PANA ASTAZI AU FOST PENTRU NOI SALARIATII. Cine stie cine va venii in locul lui si cati vom mai fi pe aici peste cateva luni.

  4. adevarat!nu am stiut sa ne tinem aproape adevaratii cfr-isti,in loc sa ne folosim de ei si de experienta lor acumulata de-a lungul anilor, a fost usor sa-i „marginalizam”,vezi………….

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s