Aproximativ 7000 de angajaţi ai CFR Marfă au primit decizia privind şomajul tehnic

Cei aproximativ 7000 de angajaţi ai CFR Marfă au primit, vineri dimineaţă, decizia privind şomajul tehnic pentru 3 luni, astfel că cei mai mulţi feroviari vor intra în şomaj tehnic de la Regionala Craiova, iar cei mai puţini de la Regionala Iaşi.

Directorul CFR Marfă, Călin Graţian, a declarat, vineri, pentru MEDIAFAX, că din aproximativ 40 la sută din angajaţii CFR Marfă cei mai mulţi vor intra în şomaj tehnic de la Regionala Craiova, care are aproximativ 3000 de angajaţi şi cei mai puţini de la Regionala Iaşi, unde sunt aproximativ 1.300 de salariaţi.

Cei 7.000 de salariaţi din 17.500 vor primi pe parcursul acestor trei luni 75 la sută din salariul de bază corespunzător locului de muncă, a declarat, marţi, la finalul discuţiilor cu sindicatele feroviarilor, directorul CFR Marfă, Călin Graţian.

Directorul CFR Marfă a precizat că va fi analizată activitatea în fiecare regională, exemplificând prin faptul că dacă într-o staţie nu există activitate poate pleca 80 la sută din personal în şomaj tehnic, iar în alte staţii unde este o activitate mai intensă vor intra în şomaj tehnic mai puţini angajaţi.

„Această măsură înseamnă o reducere a fondului de salarii cu aproximativ 25 la sută, iar corelată cu alte măsuri reprezintă 32-33 la sută reducere. În şomaj tehnic vor pleca salariaţi inclusiv din Centralul CFR Marfă şi personal TESA”, a spus Graţian.

La rândul său, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a spus că sindicatele sunt de acord în principiu cu această soluţie de moment, dar consideră că nu este una bună pe termen lung, astfel că urmează în perioada următoare alte întâlniri pentru analizarea propunerilor avansate de sindicate încă de la începutul anului.

Liderul sindical a spus că a solicitat deja o întâlnire cu conducerea Ministerului Muncii şi va cere încă o întâlnire cu reprezentanţii conducerii Ministerului de Finanţe pentru a găsi soluţii din punct de vedere politic.

Acesta a spus că reprezentanţii administraţiei şi cei ai salariaţilor au semnat marţi un act adiţional la contractul de muncă pentru ca măsura trimiterii în şomaj tehnic să fie perfect legală.

Măntescu a mai precizat că se va încerca începând cu 1 august să se redreseze plata salariilor la timp a angajaţilor, respectiv în fiecare lună pe 14 şi 29. Totodată, Iulian Măntescu face apel la salariaţii care vor intra în şomaj tehnic să înţeleagă că nu există pe moment alte soluţii şi să nu recurgă la manifestări de stradă.

Angajaţii de la CFR Marfă au protestat în ultimele zile pentru că nu şi-au primit lichidarea pe luna mai, abia pe 19 iunie fiind achitată a doua tranşă a avansului pe luna trecută, fiind anunţaţi că lichidarea se va da în ultima săptămână din luna iunie sau în prima săptămână din luna iulie.

În ultimele luni, ceferiştii au reclamat faptul că firme private sunt contractate pentru transport de marfă, în condiţiile în care s-au făcut, de către angajaţii CFR Marfă studii de fezabilitate, pentru a se stabili cât se poata transporta şi în ce condiţii produse pe anumite tronsoane.

Rezultatul a fost că ce au propus ceferiştii pentru a aduce benefici regionalelor din care provin, „la Bucureşti” contractele identificate de ei au fost directate către firme private, astfel ajungându-se la situaţia ca angajaţii de la CFR Marfă să nu mai aibă ce lucra. „Se doreşte falimentarea”, spun mulţi angajaţi ai CFR.

De altfel, ei au criticat faptul că firme private de transport pe căi ferate nu plătesc energia electrică şi nici întreţinerea căii ferate.

În aprilie 2007, fostul ministru liberal al Transporturilor, Ludovic Orban, susţinea că dintre toate companiile de cale ferată, singura profitabilă este CFR Marfă şi că trebuie îmbunatăţiţi indicii de performanţă.

„Privatizarea acestei societăţi se va face cel târziu în 2009”, susţinea Orban.

4 gânduri despre “Aproximativ 7000 de angajaţi ai CFR Marfă au primit decizia privind şomajul tehnic

  1. Admin

    Asa ne trebuie!Daca ramaneau liberalii macar ne privatizam , si ramanea cine merita si plecau incompetentii …asa am votat pedelistii si au ramas lichelele si lingai (aici intra si curvele -si alea tot cu botul isi fac treaba),iar cei care au dus greul…out!

  2. Jale mare la CFR Marfa-se pare ca Societatea a murit si noi urmeaza sa fim ingropati, iar pe morminte danseaza „competentii” nesacrificati.
    Ma prezint ca tot omul constiincios la serviciu si aflu ca asa peste noapte i s-a sculat unui director din Central sa desfiinteze Centrele Comerciale din toata tara. Dar domnul respectiv cred ca nu a visat destul pentru ca mai intai desfiinteaza si apoi organizeaza: asta e:: el partea a doua a visului nu a mai retinut-o. Ne asteptau la intrare cu hartia in mana -i-a somajul nene si pleaca acasa dar nu inainte de a aduna creioanele din sertar, a incuia si sigila birourile.
    Circulatia se va face din Centru nou infiintat, dar acolo nu se stie nimic-si stau, si stau bietele trenuri de marfa -si calea ferata mai mult pierde decat face economie, stiti ca intotdeauna zgarcitul e ieftin la faina si scump la tarate.
    Asta s-a intamplat azi la toate Centrele Comerciale din toata tara.
    colegii infrastructuristi cu lacrimi in ochi isi faceau cruci, gandeau ca in viitor poate vor avea aceeasi soarta.
    Incompetenta crasa din partea miticilor!
    Ne meritam soarta- ce-am votat asta avem.

  3. Anonim

    Nu sunt Nostradamus, dar eu cred ca CFR Marfa va involua in felul urmator :
    – intii, in perioada iulie-septembrie, oamenii vor fi dati in somaj tehnic
    – apoi in octombrie, vor fi lasati linistiti, fiindca in noiembrie vin alegerile.
    – in decembrie, probabil ca se vor da bonurile din mai,iunie,iulie in loc de bani de porc, si vor lasa oamenii linistiti sa-si faca sarbatorile.
    – in ianuarie ni se va spune ca situatia CFR Marfa este dezastruasa, ca societatea a intrat in faliment, si de aceasta data, citeva mii de oameni vor fi dati in somaj somaj, nu in somaj tehnic.
    – apoi, cam prin februarie, va apare „ingerul” salvator sub forma GFR-ului care se va oferi sa cumpere ce a mai ramas din Marfa pe 2 lei, cu promisiunea ca o va rentabiliza. Bineinteles ca Guvernul va face un gest de caritate stergind datoriile defunctei societati nationale si va oferi facilitati salvatorului, adica investitorului „strategic”GFR.
    – timp de 6 luni, GFR-ul va pastra toti oamenii fiindca este obligat. Dupa 6 luni vor fi pastrate doar sectiile foarte rentabile, restul se vor inchide iar oamenii vor fi dati in somaj.
    Si uite asa, Marfa se va duce sa se odihneasca linga defuncta Mesagerie !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s