Salariaţii CFR Marfa au renuntat la protest dupa ce au primit 50% din lichidarea lunii mai

Salariaţii CFR Marfă au primit astazi 50% din lichidarea lunii mai, restul banilor urmând a fi alocaţi până pe 2 iulie, angajaţii renunţând astfel la intenţia de a protesta în faţa sediului societăţii, a declarat, astazi, pentru NewsIn, directorul CFR Marfă, Călin Graţian.

„Chiar dacă activitatea societăţii nu depăşeşte 55%, angajaţii primesc în continuare salariile integral. Salariaţii CFR Marfă trebuie să înţeleagă că a scăzut activitatea societăţii şi, cu toate acestea, salariile sunt plătite integral. Nu mai este o economie normală. Pe viitor vor mai fi întârzieri la plata salariilor, iar o reducere a personalului ar putea fi posibilă”, a spus Călin Graţian.

Liderii de sindicat au declarat pentru NewsIn că salariaţii CFR Marfă ar putea protesta vineri în faţa sediului companiei deoarece o parte dintre aceştia nu şi-au primit drepturile salariale, întrucât Raiffeisen nu a dat drumul la finanţare pentru plata parţială a lichidării aferente lunii mai.

„Împreună cu directorul societăţii, convenisem ca să dăm 50% din lichidarea lunii mai, bani care trebuia să îi ia salariaţii în data de 14 iunie. În cursul zilei de joi s-au emis ordinele de finanţare către cele două bănci: Raiffeisen, unde aveam 12 milioane de lei în contul colector, şi Bancpost, unde se aflau aproximativ 3 milioane de lei. Am convenit cu oficialii CFR Marfă să dăm jumătate din lichidarea lunii mai, iar cealaltă jumătate să se plătească săptămâna viitoare, deoarece nu sunt lichidităţi”, a precizat, pentru NewsIn, liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu.

Acesta a spus că nu ştie care este motivul pentru care Raiffeisen nu a deblocat acei bani şi i-a lăsat în contul colector. O parte dintre salariaţi, în special cei din conducerea centrală a societăţii, care au cardurile la Bancpost, au primit salariile încă de ieri (joi-n.r.), iar acest lucru i-a nemulţumit pe ceilalţi salariaţi, care trebuie să primescă banii de la Raiffeisen.

„Între timp s-au strâns ceva bani pentru că CFR Marfă are acea problemă cu consorţiul de bănci, cu împrumutul de 120 de milioane de euro. Pe 30 iunie aveau rată scadentă în valoare de 10 milioane de euro pe care i-au plătit. Tocmai de asta nu înţeleg de ce Raiffeisen nu a dat drumul la finanţare pentru salarii”, a mai explicat Măntescu.

Vicepreşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Voicu Sala, a declarat că există posibilitatea unui protest deoarece salariaţii sunt nemulţumiţi de toate aceste întârzieri.

Pe de altă parte, directorul general al CFR Marfă, Călin Graţian, a declarat, pentru NewsIn, că nu ştie de intenţia salariaţilor CFR Marfă cu privire la un eventual protest în cursul zilei de vinei. „M-am certat cu sindicatele şi le-am spus că am dat drumul la bani joi seara din două surse, Bancpost şi Raiffeisen. Nu ştiu de niciun protest, mai ales că am vorbit cu liderii de sindicat şi nici ei nu ştiau nimic”, a adăugat Graţian.
Sursa: ROL.ro

10 gânduri despre “Salariaţii CFR Marfa au renuntat la protest dupa ce au primit 50% din lichidarea lunii mai

  1. protest..
    oare ,, cei din conducere ,, credeti ca ii doare undeva,, de amarastieni,,, ca au copii,, ca au rate de platit,,la banci unde,, nu te iarta cu intirzierea ,, platei ratei de imprumut,, ce sa mai spunemm,,, ca la IRV,, s-a dat ordin de ,,, somaj tehnic,, pina,,, la 31 decembrie,, deci,, va dati seama,, si asa cum se dau salarriile injumatatite,, si intirziate,, nu ne crede nimeni,,, ca ne este foarte greu sa supravietum,, nu stiu,,, ce vom ,, face,, pe viitor,, sigur,, ne vor arunca,, in strada,, ,,ca pe niste gunoaie,, asa,, ca,, ,sigur nu mai avem , nici o speranta,, de redresare,, pacat,, pacat,, mare pacat,,

  2. salariatul
    de ce conducerea cfr marfa (directorul gratian)a dat dispozitie verbala ca toti angajatii de pe sucursale sa-si faca cerere de concediu fara salar o zi pe luna iunie, in caz contrar esti amenintat cu datul afara.cei din Bucuresti nu si-au facut.Aceste afirmatii se pot verifica la sediul tuturor sucursalelor. lichidarea care trebuia platita pina in 15.06.09 nu s-a efectuat. Gratian, ti-ai facut cerere de concediu fara salar ?

  3. In ceeace priveste „indicatia” data de dv(CALIN GTATIAN)sa se lucreze cate o zi pe saptamana fara salar este adevarata si tragica pentru noi,dar nu are nici un suport legal.Nu puteti sa ne platiti dati-ne afara dar cu plati compensatorii. Nu mai mintiti poporul cu imprumuturi,greutati,bla,bla bla si voi cei cu functii de conducere nu v-ati redus nimic din salariile voastre babane. Dati voi intai un exemplu cu reducerea sporururilor voastre de conducere,reducerea parcului auto,reducerea schemei,a salariului vostru,lucrati voi pe gratis o saptamana sau o luna si dupa aceea luam si noi cei din teritoriu exemplul.Este rusinos sa minti!!!

  4. Anonim

    Din cite stiu eu, Gratian a dispus ca sa isi faca cerere de o zi de CFS pe saptamina doar personalul TESA. De exemplu, intr-o statie medie, personal TESA se considera sefii de statie, instructorul, tehnicianul etc. etc. care oricum nu se omoara muncind, ca sa nu mai zic ca nu produc nimic si de regula, atunci cind vin la servici, vin pe laora 8 si pleaca pe la ora 12 maxim 13. Doar sa fie vre-un control mare ca sa sa stea mai mult. Iar in aceste 4 ore cit totusi le stau nu fac (aproape) nimic.
    Asa ca faptul ca ei isi vor lua CFS o zi pe saptamina, nu constituie nici o pierdere pentru Calea Ferata.

    In privinta somajului tehnic, se intentioneaza sa intre in somaj tehnic doar salariatii din statiile sau de pe sectiile unde nu este activitate si unde practic oamenii vin la servici, semneaza condica si pleaca acasa.
    Ce intreprindere din lumea asta te-ar plati daca tu nu produci nimic ? Sa stai degeaba si sa mai iei si salariu 100% ar fi foarte frumos, daca nu ar fi imposibil. Sa nu uitam ca CFR Marfa functioneaza ca un tot unitar : sint statii si sectii unde salariatii au stat ca in statiune balneoclimaterica ani de zile si au fost platiti exact la fel ca cei de pe sectiile unde s-a muncit din greu. Practic cei care stateau erau platiti din incasarile celor care munceau. Acum se pare ca ajuns sacul la fund si ca acest lucru nu se mai poate.
    Desigur, Nicolaiciuc a furat milioane de dolari, toti directorii au citeva vile si masini de serviciu scumpe etc.etc. dar astazi s-a ajuns in situatia in care incasarile CFR Marfa nu mai ajung ca sa fure si cei mari – sa fie platiti si salariatii care de fapt nu produc, asa ca s-a luat masura de a se micsora veniturile acestora din urma.

  5. Anonim

    … normal ca cei din Bucuresti nu si-au facut, fiindca sint acolo si se duc peste el …

  6. C.F.R.MARFA

    DE CE OARE MI SE PARE CA DE SITUATIA GREA PRIN CARE TREC SALARIATI DE LA C.F.R.MARFA NU SE INTERESEAZA NIMENI,CAND CEI DE LA INFRASTRUCTURA NU SI AU PRIMIT SALARIILE LA TIMP S A PRODUS O GREVA SPONTANA DUPA CE SI AU PRIMIT SALARIILE TOTUL A FOST OK. DAR CEI DE LA MARFA CUM RAMANE C AN TREN CE FACE SINDICATUL BANI PRIMESC SI DE LA NOI OARE PENTRU CA MARFA ESTE INACTIVA DIN PUNCT DE VEDERE AL GREVEI SE UITA SA LI SE DEA SALARIILE CAND MARFA ERA IN PROFIT SI AJUTA TOATE COMPANIILE FEROVIARE ERA BAGATA IN SEAMA DOMNILOR SINDICALISTI SI COLEGI FEROVIARI UN PIC DE RESPECT SI PENTRU C.F.R.MARFA CA ATI MANCAT PAINE ALBA DE LA NOI SI………HAI SA MAI TRANSPORTAM SI PE CALEA FERATA NU NUMAI AUTO CA ESTE MAI SIGURA SI MAI ECO UN GAND SA VA DEA DUMNEZEU SI SA IESIM CU BINE DIN CRIZA

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s