Scrisoare deschisă a CNS Cartel Alfa privind situaţia CFR Marfă

18 iunie 2009

Bucureşti, 18 iunie 2009

Preşedinţia României, domnului Traian Basescu, Preşedinte

Senatul României, domnului Mircea Geoană, Preşedinte

Camera Deputaţilor, doamnei Roberta Anastase, Preşedinte

Direcţia Naţională Anticorupţie, domnului Daniel Morar, Procuror şef Scrisoare deschisă

Statul DOREŞTE falimentarea CFR Marfă.

Situaţia este perpetuată de mai bine de 10 ani

Domnule Preşedinte, domnilor Preşedinţi, domnule Procuror-şef,

CNS „Cartel ALFA” este indignată de faptul că statul român, făcând jocurile unui grup de interese (de care o parte din reprezentantii statului nu se află departe), doreşte, cu bună ştiinţă, ca societatea CFR MARFĂ să fie menţinută pe linia „nerentabilităţii”. În fapt, grupuri patronale interesate dirijează factorul politic, din dorinţa de a cumpăra societatea la un preţ foarte mic şi de a crea apoi monopol pe acest sector de activitate.

Evident, soluţii pentru rentabilizarea CFR Marfă există. Dar statul nu are nici un interes să le aplice, preferând să menţină în special un sistem de taxare absurd, care ridică mult costurile pentru CFR Marfă, grăbind astfel falimentarea societăţii şi apoi vânzarea ei la preţ de nimic.

În toate ţările europene există o companie de stat, de transport marfă pe calea ferată, şi mai multe companii private care desfăşoară activităţi în paralel.

România este singura ţară care are ca sistem de plată taxa de utilizare a infrastructurii (TUI) calculată la bucata mijloc de transport şi nu la tonă/Km, lucru care avantajează multinaţionalele şi marile companii private.

De asemenea, România este singura ţară din lume unde, la motorina utilizată în transportul feroviar, se plăteste taxa de drum!

În mod evident,cu toate aceste costuri suplimentare uriaşe (cca. 40% din structura costurilor) CFR Marfă devine nerentabilă! Este de-a dreptul suspect faptul ca directorul general al companiei nu semnalează autorităţilor aceste probleme arhicunoscute ci, împreună cu Ministrul Transporturilor, formează practic un tandem care doreşte să demonstreze că CFR Marfă „nu este rentabilă” şi cere reducerea numarului de personal, lucru care va obliga compania sa îşi reducă şi mai mult capacitatea de funcţionare.

CNS „Cartel ALFA” semnalează această problemă Preşedintelui României, Parlamentului şi DNA şi cere o ancheta clară precum şi rectificarea situaţiei care trenează de peste 10 ani!

Bogdan Iuliu Hossu,

Presedinte

10 gânduri despre “Scrisoare deschisă a CNS Cartel Alfa privind situaţia CFR Marfă

  1. Anonim

    CE SE MAI AUDE CU GAURA DE 60 MII DE EUROI DATA DE GRATZIAN CUMPARAND UN AUDI PENTRU AXINIA, MENMBRU AL GUVERNULUI?

  2. Anonim

    Neam romanesc de borfasi , fara demnitate
    BORFASI DE DUZINA > Atita timp cit toata guvernarea este formata din bisnitari , iar administratia si justitia au fost ingenuncheate , ce pretentii sa avem ? Am demonstrat in istorie ca nu suntem in stare sa ne conducem singuri , deoarece suntem neamuri proaste . Doar nemtii care au aplicat dur legea sub regi au mai facut un pic de ordine.

  3. falimentarea cfr
    directorul cfr care intocmeste mersul trenurilor(vlaicu) detine 2 autocare ce functioneaza pe ruta bucuresti – constanta.

  4. marfar

    Recomandam :
    -renuntarea la masinile de serviciu care sunt de ordinul sutelor in acest moment.
    – renuntarea la telefoanele de serviciu- nu intelegem cu cine mai vorbesc in contextul in care clientii CFR Marfa sunt din ce in ce mai rari.
    – in fiecare duminica sefii sa mearga la biserica sa dea acatiste pentru Berceanu si partidul care i-a pus in functie.
    – in fiecare duminica aceeasi sefi sa mearga la biserica si sa puna lumanari cu susul in jos pentru PSD si PNL pentru ca daca se intorc astia la putere vor fi exilati pe o insula pustie cu tot cu marinarul de la Cotroceni.

  5. Anonim

    In caz ca nu ati aflat inca, azi 24.06.2009 a circulat prin Regionalele de Marfa un intreg pomelnic in care Calin Gratian si ceilalti mari sefi, sub stampila si semnatura au gasit ca solute de rentabilizare trimiterea angajatilor in somaj tehnic, cite 3 luni de zile , acesti salariati urmind sa primeasca 75 % din salariul de baza, fara sa specifice insa concret numarul acestor salariati. Banuiesc ca se va proceda cum s-a procedat intotdeauna la CFR : daca din 10 salariati 3 muncesc si ceilalti 7 stau sau ii controleaza pe cei care muncesc, vor da in somaj tehnic 2 din cei care muncesc efectiv, iar ceilalti 7 care freaca menta vor sta in continuare degeaba… ca doar de aia a servici la Stat …

  6. Anonim

    Asistam de la inceputul anului la declinul Gigantului CFR MARFA . Daca spuneai la cineva anul trecut pe vremea asta de asa ceva ori te lua la bataie ori zicea ca esti nebun dar uite ca sa adeverit cele mai negre si sumbre previziuni .
    Societatea nu se prebuseste ca vezi doamne este criza financiara ci mai degraba e in picaj pt ca sunt interese imense aicea , cel mai inportant este ca se apropie o campanie electorala pe viata si pe moarte si cum este singurul lucru in tara asta care nu a fost vandut este foarte tentanta mai ales ca se stie ca este pusculita PDL .
    Intodeauna este un DAR iar in cazul defata acesta este ca nu se poate vinde asa usor deci trebuie adusa in pragul de faliment cea ce se si petrece si este aproape de finalizare , cei 17.000 de angajatii nui poate condedia ca nu au fonduri pt despagubirii , nui poate da afara ca nu au parghie legala pt asta ca se ajunge la prima varianta de sus si unde mai pui ca nu risca nimeni sa piarda nici un vot in campania asta esentiala .
    Raspunsul la aceasta problema au gasito foarte usor si fara prea mari costuri pt ei si anume RAZBOIUL PSIHOLOGIC .
    Si uite asa usor usor incep sa plece oamenii de la CFR MARFA din cauza neplatii salariilor la timp din simplul motiv ca marea majoritate bazandu-se pe un salariu sigur si la timp au rate la bancii pe care acuma se chinui sa le achite si nu mai punel la socoteala ca acesti oamenii mai au si familii si tre sa mai si manance si sa plateasca intretinerii .

    Concluzia este ca RAZBOIUL PSIHOLOGIC a functionat si functioneaza in continuare cea ce nu poate decat sai bucure pe cei care au pus la cale acest plan .

  7. Admin

    Da!.Oameni care stiu sa i-a atitudine.Mi-ar place sa vad si pe blogul asta asa ceva ,mai ales ca aici ai anonimitatea asigurata!

  8. Anonim

    Se pare ca, (asa cum prevazusem eu mai demult), unul din motivele importante ale falimentarii CFR Marfa este si pentru a face loc operatorilor straini, care vor presta in Romania fara nici o concurenta reala. Daca noi am fi avut agricultura, cine ar mai fi cumparat rosiile, castravetii, merele si capsunile fara nici un gust din import ? Asa , intii au falimentat agricultura, apoi romanii, neavind alternativa, au inceput sa cumpere gunoaiele din import in supermarketuri.
    Cam la fel se va petrece si cu CFR-ul. Falimentam CFR-ul si aducem operatorii straini – care bineinteles ca vor fi rentabili si vor merge pe profit bun :

    http://www.zf.ro/eveniment/concurenta-austriaca-pentru-cfr-marfa-austriecii-vor-sa-aiba-cate-un-tren-pe-zi-4594333/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s