Mecanicii de locomotiva dau in judecata CFR Marfa, pentru neplata salariilor

Vicepreşedintele Federaţiei Naţionale a Mecanicilor de Locomotivă, Voicu Sala,a declarat astazi pentru NewsIn că federaţia a hotărât acţionarea în instanţă a SN CFR Marfă, în următoarele zile, ca urmare a nerespectării CCM privind plata salariilor.

„Discuţiile nu s-au terminat. La ora 15.00 intrăm la negocieri cu directorii de la Comercial şi Vagoane privind solicitarea de a reduce cu până la 40% orele de muncă şi implicit salariului. Nu suntem de acord cu reorganizarea, restucturare urmate de concedieri colective de personal.Vom transimte că salariaţii care reprezintă FML nu sunt de acord cu reducerea programului de lucru şi implicit a salariilor pentru că această variantă nu rezolvă criza din sistem” a declarat Voicu Sala.

Acesta a precizat că salariaţii nu sunt de acord cu o nouă curbă de sacrificiu pentru că au înţeles situaţia în care se află CFR Marfă, încheind un contract colectiv de muncă în care s-a acceptat îngheţarea salariilor până la 31 decembrie 2009 şi pierderea unor sporuri, drepturi din contractul colectiv de muncă.

De asemenea, în cadrul discuţiilor s-a hotărât informarea prin liderii regionali, a celor opt  Inspectorate Teritoriale de Muncă, ca urmare a nerespectării CCM privind plata salariilor în conformitate cu acestea.

„FML a hotărât ca în zilele următoare să dăm în judecată CFR Marfă ca urmare a nerespectării contractului colectiv de muncă privind plata salariilor. Mai departe, vom picheta sediile regionalelor, dar există şi posibilitatea ca salariaţii să poată opri voluntar lucrul, aşa cum s-a întâmplat şi la Bucureşti” a mai spus Sala.

Liderul de sindicat Mişcare Comercial, Gheorghe Popa, a declarat, miercuri, pentru NewsIn că în situaţia în care se vor face disponibilizări nu vor accepta decât dacă se vor face plăţi compensatorii timp de 24 de luni.

Subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) Constantin Axinia a declarat, miercuri, pentru NewsIn, că la CFR Marfă, deoarece traficul a scăzut, conform Codului Muncii, pentru salariaţi se pot reduce orele de muncă cu până la 50% şi, implicit ,salariile.

„Ce este scris în lege nu poate fi comentat.Conform Codului Muncii se pot reduce orele de muncă cu până la 50%, astfel se vor reduce şi salariile. Traficul de marfă a scăzut drastic, iar salariaţii stau şi se uită la lună, şi nu am de unde să îi plătesc” a declarat Axinia.

Acesta a explicat că traficul a scăzut şi a dat exemplul Companiei Naţionale a Lignitului, care timp de o lună şi-a trimis salariaţii în şomaj tehnic deaorece nu mai au de lucru.

„Se vor reduce orele lucrate cu 40%, adică de la 160 de ore muncite cu un salariu de 1.200 lei se va ajunge la 114 ore şi salariile vor ajunge la 640 lei. Reducerea orelor de muncă ar putea dura între o lună şi trei luni” a precizat subsecretarul de stat Constantin Axinia.

Sindicatele CFR Călători, Marfă şi Infrastructură au semnat în 3 iunie cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii contractele colective de muncă 2009-2010, potrivit cărora salariul minim a rămas la 570 lei.

Salariile brute de bază au fost îngheţate pentru anul 2009, salariul minim fiind de 570 lei. De asemenea, au fost suspendate pentru acest an ajutoarelor materiale acordate salariaţilor cu ocazia Paştelui, Crăciunului  şi Ziua Feroviarului, sporul pentru utilizarea unei limbi străine, sporul sistematic peste programul normal, precum şi sporul pentru deţinerea titlului de doctor.

Potrivit sindicatelor CFR, prin măsuri organizatorice vor fi reduse orele suplimentare, orele lucrate noaptea, orele lucrate în afară normei de lucru în zilele festive, drepturile rezultate din utilizarea consemnului şi încazarmării.

De asemenea, au fost reduse majorările salariale acordate persoanelor ce lucrează la proiectele cu finanţare externă, de la 75% la 35 %.
Astfel, va fi disponibilizat doar personalul care îndeplineşte condiţiile de pensionare şi care nu îşi depune cerere de pensionare. Prin pensionare şi disponibilizare vor fi reduse 3.700 de locuri de muncă.

La începutul lunii iunie Popa declara că în continuare, situaţia la calea ferată este una foarte dificilă. Avansurile salariale pentru luna mai, ce ar fi trebuit să fie plătite angajaţilor în data de 30 mai, au fost achitate doar în cuantum de 50% la CFR SA şi CFR Călători şi nu au fost achitate încă la CFR Marfă. Subfinanţarea sistemului feroviar şi efectele crizei economice duc la înrăutăţirea situaţiei din sistemul feroviar prin acumularea de datorii către bugetul de stat şi furnizori, degradarea continuă a stării infrastructurii feroviare şi, mai nou, prin imposibilitatea achitării la timp a drepturilor salariale. Neplata salariilor crează mari probleme angajaţilor care nu mai pot să-şi achite ratele la credite, utilităţile şi alte cheltuieli curente.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a anunţat, în data de 20 martie, sindicatele, că va reduce numărul personalului în sistemul feroviar cu 12.139 la toate cele trei companii CFR, astfel la CFR Marfă cu 5.949, la Călători cu 2.545 şi la Infrastructură cu 3.536.
Sindicaliştii de la cele trei societăţi au organizat la sfârşitul lunii aprile un miting de protest cerând păstrarea locurilor de muncă.

3 gânduri despre “Mecanicii de locomotiva dau in judecata CFR Marfa, pentru neplata salariilor

  1. Anonim

    O masura reala de restructurare ar fi reducerea angajatilor din minister cu 50 % si reducerea Regionalelor la 4. Vor disparea astfel multe posturi de sefi care desi nu fac nimic, au salarii foarte mari. Este ciudat ca directorul Calin Gratian afla de abia acum aceste lucruri, pe care orice ceferist de rind le stia de mult. Pestele se impute de la cap – de ce vreti sa-i taiati coada ?

    http://www.gandul.info/economia/la-stat-trenul-este-impins-de-60-de-angajati-la-privat-doar-de-sase.html?3936;4566975

  2. SPIONUL

    Ce este scris în lege nu poate fi comentat.Conform Codului Muncii se pot reduce orele de muncă cu până la 50%, astfel se vor reduce şi salariile. Traficul de marfă a scăzut drastic, iar salariaţii stau şi se uită la lună, şi nu am de unde să îi plătesc” a declarat Axinia.Dar domnul AXINIA DE CE NU RESPECTA PREVEDERILE CCM PRIVIND PLATA SALARIOR LA TIMP? CARE AU FOST CRITERILE DE PERFORMANTA PTR CARE CEI DE LA CFR MARFA(CONDUCEREA COMPANIEI)AU LUAT SALARII DE 200 MILIOANE(LEI VECHI)?LUAM DIN LEGE NUMAI CEEA CE NE CONVINE?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s