Scrisoare deschisa catre salariati

Un comunicat cel putin ciudat  a aparut azi pe siteul FNFMC.Puteti sa-l cititi  si mai ales sa-l comentati (anonim) in cele ce urmeaza:

scrisoare deschisa catre salariati

Situatia financiara a societatilor de cale ferata este una dezastroasa .  Desi, de peste 1 an de zile, am inceput sa atragem atentia factorilor de raspundere despre falimentul  iminent al caii ferate in conditiile in care se continua cu discriminarea infrastructurii feroviare in detrimentul infrastructurii rutiere si a transportului feroviar  in detrimentul  transportului auto, situatia nu s-a imbunatatit , din contra pe fondul crizei economice s-a inrautatit. Alocatiile bugetare au fost diminuate drastic( 50% fata de 2008 la CFR Calatori iar la CFR SA acestea practice sunt inexistente) si in acelasi timp veniturile proprii au scazut ca urmare a caderii traficului , in special al celui de marfa (50%) . Operatorii feroviari nu au nici o posibilitate sa concureze real cu operatorii auto in conditiile in care se pastreaza decalajul de taxare pentru accesul pe infrastructura  intre cele doua moduri de transport ( 0.8 euro/tona/km –feroviar ;  0,2 euro/tona/km -auto)  . Pe langa concurenta transportului auto , CFR Marfa trebuie sa faca fata si concurentei transportului feroviar privat.

In acest context defavorabil administratia , pentru a reduce costurile, a decis , asa cum cunoasteti,  sa treaca la restructurarea activitatii si sa disponibilizeze peste 12000 de salariati din care peste 6000 de la CFR Marfa ( 1 salariat din 3) . FNFMC a considerat ca in acest an, in contextul crizei profunde in care se afla toata economia romaneasca , cel mai important lucru este sa salvam locurile de munca . Pentru acest lucru a fost nevoie de un compromis , respectiv reducerea nr de personal prin pensionarea celor care au aceasta posibilitate (! Nu am dorit sa-i sacrificam pe cei care indeplinesc conditiile de pensionare dar nu am avut alta varianta )  si prin renuntarea temporara a unor drepturi .  Dupa ce foarte greu am reusit sa ajungem la acest accord prioritatea noastra a devenit semnarea CCM 2009/2010. Poate va intrebati de ce l-am semnat in conditiile in care aparent nu am castigat nimic (chiar am pierdut niste drepturi in 2009)  .  L-am semnat pentru  a proteja toate drepturile prevazute in CCM anterior (inclusiv cele suspendate ) pentru ca in conditiile accentuarii crizei, in lipsa unui CCM, multe drepturi erau vulnerabile.

A doua zi dupa semnarea CCM avizam salariatii ca, desi am ajuns la un acord,  in continuare vor fi mari probleme si ca vor exista decalari la plata drepturilor salariale. Sunt lucruri independente de noi liderii de sindicat. In aceste momente este nevoie mai mult ca oricand de solidaritate . Va asiguram ca suntem alaturi de salariati si  stim ca este foarte greu sa te descurci fara bani in conditiile in care facturile la utilitati sunt scadente , vine scadenta ratei la banca , copiii trebuie sa mearga la scoala, etc.  Ne surprinde faptul ca dupa eforturile deosebite  pe care le-am facut sa salavam peste 9000 de locuri de munca   sunt salariati care considera ca prin semnarea acordului si a CCM-ul practic  am tradat interesele salariatilor.   Ne surprinde atitudinea salariatilor (in special a celor de la CFR Marfa ) care considera ca era mai bine sa fi acceptat disponibilizarea de personal si trimiterea in somaj a peste 9000 de salariati . Ne intrebam daca cei care pun astfel problema se gandesc ca ar fi putut fi  in situatia de a pleca in somaj. Oricum daca cineva de la marfa doreste sa plece in somaj este nevoie doar sa se adreseze administratiei si problema este rezolvabila. Mai mult in urma sondajului pe care o sa-l facem in randul salariatilor CFR Marfa daca va rezulta ca nu exista disponibilitatea pentru o solidaritate colectiva exista inca posibilitatea sa se treaca la o concediere colectiva . Fara o dimensionare a cheltuielilor la nivelul veniturilor CFR MARFA intra in insolventa .

In continuare prioritatea FNFMC este de a intreprinde demersuri pe langa factorii de raspundere pentru a obtine alocatiile bugetare necesare caii ferate , implementarea unor masuri care sa duca la cresterea veniturilor si astfel sa se ajunga la un echilibru financiar care sa permita plata drepturilor salariale la termenele stabilite in CCM. Nu va putem da asigurari ca in continuare nu vor mai exista intarzieri la plata salariilor. Din lipsa resurselor financiare nu s-au mai acordat tichetele de masa, facilitate la care nu s-a renuntat.

Astept punctele dvoastra de vedere pe mail.

popagheorghe64@yahoo.com

Bucuresti 12.06.2009

Presedinte

18 gânduri despre “Scrisoare deschisa catre salariati

  1. Anonim

    CFR-ul nu are cum sa fie rentabil pina cind nu va disparea armata de sefi, sefuti, sefuleti si fufe care practic nu fac … nimic. Pentru ca in CFR s-a ajuns in situatia in care pentru fiecare om care munceste – exista cite 3 care stau. Culmea e ca cei care muncesc din greu au salariile cele mai mici. Cei care navigheaza pe internet, joaca Zuma, citesc ziarul sau pur si simplu semneaza condica, stau putin si pleaca acasa au salariile cu mult mai mari.
    Uitati-va citi sefi si cit personal TESA au firmele private de transport feroviar. Apoi intrati intr-o Regionala de Calatori sau de Marfa ! Din 5 citi sint intr-un birou, unul singur munceste … restul… fiecare e pila cuiva.
    In aceste conditii cum sa mai fie rentabil CFR-ul ?

  2. ceferist adevarat

    Abureala de sluga.Dumneata ai impresia ca chiar te credem.Nu-ti dai seama ca -ti sarit calul sau crezi ca suntem atat de prosti incat s-o inghitim si pe asta. Apropo daca ziceti ca vezi doamne va intereseaza soarta angajatilor de la cfr marfa va intrb .Unde a-ti fost cand actualul director general GRATIAN fost adjunct cu productia (mare productie ne-a asigurat)CUMPARA MASINI in valoare de zeci de mii de euro din banii cfr marfa ??? A…tocmai atunci semnati protocolul cu PDL-ul lu Berceanu.Cum va explicati ca in timp ce CFR MARFA pierde contracte (vezi AZOMURES) firmele acolitilor PDL (GFR;SERVTRANS) tocmai le castiga.Ia spuneti d-le POPA dumneata sau colegii dumitale din conducerea sindicatului va-ti luat salariile (DIN COTIZATIILE NOASTRE)mai spuneti cu ce masini circulati si cine va plateste motorina???(ADMINISTRATIA)Faceti pe prostii si ne cereti noua sa facem sacrificii ca altfel intra cfr marfa in insolventa . Daca intra in insolventa vinovati sunteti voi inpreuna cu administratia cu care inpreuna a-ti condus spre dezastru si ati furat aceasta societate.De ce nu ati fost deacord cu privatizarea societatii atunci cand era pe profit???Va spun eu . Au fost interesati de privatizare si alti operatori din strainatate asa ca s-ar fi putut sa ofere miliardul de euro si cum pentru acolitii vostri pretul ar fi fost prea mare ce a-ti zis las ca o bagam in faliment apoi ocumparam pe nimic intre timp o lasam si fara prestatie ca sa nu bata la ochi ca doar GFR are potential de transport si uite asa lovim doi iepuri dintro data .Ar mai fi multe de spus dar sper ca cei vinovati sa plateasca si sunt increzator ca odata se va intampla.SA VA FIE RUSINE CA VA-TI BATUT JOC DE CEI CARE VA PLATESC DIN COTIZATII (BANI MUNCITI LUATI DE LA GURA COPIILOR )

  3. Admin

    Bun comentariu si la obiect!.Puteti sa comentati in deplina anonimitate (chiar fara adresa de email).Cu permisiunea dvs o sa trimit comentariul la FNFMC.Multumesc!

  4. Anonim

    Parerea mea este ca in cazul CFR Marfa cei care ar fi trebuit sa rentabilizeze aceasta societate au lucrat si lucreaza din greu ca sa o falimenteze.
    Ghicitoare : cum firmele private sint rentabile transportind marfa cu vagoane inchiriate iar CFR Marfa nu este rentabila transportind marfa cu vagoanele proprii ?
    Din cite stiu, Marfa a pierdut cele mai rentabile contracte in favoarea operatorilor privati – aceste contracte fiind pur si simplu cedate prin decizii la nivel inalt, unele decizii politice, altele bazte pe spagi. Practic, societatile private au fost conectate cu grija la venele CFR Marfa de unde sug in continuare tot ce e mai rentabil, extinzindu-se pe zi ce trece. Probabil ca in curind CFR Marfa va fi cumparata de GFR,cum se zvoneste, ceea ce ar fi de-a dreptul hilar, daca nu ar fi trist.
    De asemeni, la CFR, din 1990 incoace asistam an de an la bilciul restructurarilor si disponibilizarilor. Pe de o parte – dam oameni afara. Pe de alta parte angajam – preferabil din afara Caii Ferate, ca astia dau spaga mai mare. Daca tot vor sa dea afara – de ce au mai facut atitea angajari in ultimii ani ? Pentru spaga, bineinteles.
    Cit despre liderii de sindicat … ii cunoastem … fiecare pe cei zonali … Mitrea, Ciorbea au fost lideri de sindicat … lupi in blana de oaie … Mai sint si lideri de sindicat reali, nu marionete, care se gindesc si la oameni … dar cit de putini …
    P.S. Multumim Admin ca ne-a oferit posibilitatea sa ne exprimam parerile in mod anonim .

  5. Anonim

    bravo fratilor!asa va vreau si atunci cand trebuie sa fim,face to face’cu ,DIRECTORI MARIONETE’ Anul acesta se implinesc 20 de ani de la asa zisa REVOLUTIE,sper sa nu asistam sau sa ajungem la o adevarata revolutie in calea ferata asa ca in’33

  6. Anonim

    Gasiti-l pe Nicolaiciuc si luati-i averea furata de la calea ferata ( macar asa se pot platii salariile pe un an sau mai mult ).Intrebati-l pe Orban de ce a admis falimentarea Marfii fiind Ministru este primul raspunzator ( pentru ca stia ca nu mai ramane).Daca e sa numerotez pe toti cei vinovati si care au furat calea ferata nu mi-ar ajunge pagina. Ei fura, prostii muncesc si acum tot prostii sunt de vina si musai sa nu le mai dam salariile ca este CRIZA si tot ei saracii trebuie sa faca ECONOMIE. Scrie-ti hartia pe ambele parti, nu mai transmite-ti fax numai email dar face-ti 1000 de situatii fara noima pe care nu se uita nimeni. Asta nu mai e CALE FERATA fratilor! Asta e badjocora si chinul ceferistilor!

  7. Anonim

    Berceanule fereste-te de furia ceferistilor. Fa-ti bagajele! Nu ai ajutat cu nimic Calea ferata.huoooooo!

  8. ceferist adevarat

    Tot ne ameninta Berceanu cu restructurarea pai sa o faca odata .Poate ca o sa remorce trenurile cu AXINIA pe post de mecanic si GRATIAN ajutor,poate sa-i ia si pe SALA VOICU si MANTESCU la efectuarea probei de frana .Pe POPA sa nu-l deranjati ca el negociaza contracte ..doar este de la MISCARE-COMERCIAL si daca cade un comision mai baban le paseaza la GRUP FEROVIAR ROMAN ca doar asa au convenit cu BERCEANU la semnarea protocolului sub supravegherea lui MOLEA.Pana la falimentarea totala a CFR MARFA nu mai e mult acum veniti cu idei de genul ca vezi doamne sa intelegem situatia si sa stam la cheremul vostru cu 60% din salariu pana la…sfantu asteapta.Pai voua va convine pentru ca va luati comisioanele de la prtenerii de afaceri PUI DE NAPARCA CE SUNTETI dar puneti-va in locul nostru si sa vedem daca va convine .Popa ne spune ca daca nu ne convine sa solicitam desfacerea contractului de munca ca ne ajuta sa intram in somaj de parca calea ferata ar fi mostenito de la bunicuso, pai sa plece el in somaj ca oricum de cand sunt in virful sindicatelor inpreuna cu MOLEA ;SALA;MANTESCU et.. conpani..nu au facut altceva decat ne-au furat inpreuna cu administratia numita politic .Ma intreb pe vremea lui NICOLAICIUC nu cumva liderii de mai sus faceau conferinte pe la SNAGOV sau ei nu stiu nimic???Verificati ce virsta au cei de mai sus mai putin POPA nu cumva au conditii de pensionare ??Pai daca asa lideri ne-am ales sa tacem din gura sa strangem din dinti si sa asteptam disponibilizarile pe care tot liderii trebuie sa le hotarasca pentru ca BERCEANU le-a pasat mingea si ei nu s-au prins MARI PROSTI!!!
    |

  9. PAUN

    AR TREBUI SA VADA SI TOV.POPA ACESTE COMENTARI.IMI PLAC,SE PARE CA A INCEPUT LUMEA SA SE MAI DEZGHETE ,PROBABIL DIN CAUZA CALDURI’

  10. PAUN

    Legati-va in continuare numele de distrugerea sistemului feroviar de stat domnule Berceanu si vor prolifera operatorii privati, carora, oricum, inca din mandatul trecut, le-ati oferit cele mai profitabile trenuri si i-ati luat sub aripa d-voastra. Cand veti termina, vom ramane cu totii la cheremul lor. De regula, se privatizeaza sectoarele care nu aduc bani la bugetul statului, pentru ca un manager privat sa gaseasca solutii de rentabilizare. Nu i se ofera cele deja rentabile. Astfel angajatii din sistemul de stat vor parea neproductivi si sunt numai buni de sacrificat. Cei 12139 de viitori disponibilizati ( fie ei pensionari sau someri ) vor deveni peste noapte consumatori din bugetele de asigurari sociale fara a avea garantia ca altii vor munci in locul lor sau ca li se vor mari salariile pentru a alimenta aceste bugete. Apropos, daca aveti stiinta ca cei 700-800 de oameni angajati in ultimul an si jumatate de PNL pe salarii de 15.000-20.000 de lei sunt problema, de ce nu-i dati pe ei afara si veti scuti lunar 160.000.000.000 (miliarde) lei vechi. Ati rezolvat astfel problematica CAILOR FERATE ROMANE…!!! ROMANE

  11. PAUN

    i putea sa nu dai pe nimeni afara, ca doar ii dai de la tine de-acasa, desteptule!!! Parca tara asta ar fi imparatia voastra , voi taiati si spanzurati, cu un tupeu si-o obraznicie formidabile! Restructureaza, regandeste transportul dle ministru, sa fie mai eficient, GANDESTE, ca doar de-aia esti platit de popor, nu sa furi!
    NU AM VAZUT NICI UN GUVERNANT SA FACA CEVA PENTRU OAMENI. IN ROMANIA, ASA CEVA NU EXISTA. NU SUNT STRATEGII, NU SUNT LUATE MASURI DE STIMULARE ECONOMICA, NU SE FACE NIMIC, NIMIC! IN SCHIMB, DESI TRAIM CA NISTE CERSETORI, PLATIM CA NISTE PRINTI, SI BENZINA, MOTORINA, CURENTUL, GAZELE… Si ne rugam, sa nu cumva sa se mai trezeasca vreunul prost-dispus dimineata, sa mai dea dea afara oamenii…

  12. SPIONUL

    ONDUCEREA SNTFM „CFR MARFA”SA Director General Gratian Calin Tel. +40 21 2251112, Fax +40 21 2251110, CFR 555000 Director General Adjunct Departament Productie Tel. +40 21 2251231, Fax +40 21 2251113, CFR 555002 Director General Adjunct Departament Economic Vanghele Nacu Tel. +40 21 2251158, Fax +40 21 2251263, CFR 555003 Director General Adjunct Departament Tehnic George Micu Tel. +40 21 2251247, Fax +40 21 2244740, CFR 555047 Director Trafic Liviu Raican Tel. +40 21 2251112, Fax +40 21 2251110, CFR 555001 Director Marketing Vanzari Gheorghe Delca Tel. +40 21 2251112, Fax +40 21 2251110, CFR 555001 Director Exploatare Adrian Taban Tel. +40 21 2251112, Fax +40 21 2251110, CFR 555001 Director Tehnic Ion Constantinescu Tel. +40 21 2251112, Fax +40 21 2251110, CFR 555001 Director Achizitii Mirela Ispas Tel. +40 21 2251210, Fax +40 21 2231850, CFR 555130 Director Resurse Umane Ion Paun Tel. +40 21 2231853 Fax +40 21 2231853, CFR 555045 Director Relatii Internationale Serban Lacriteanu Tel. +40 21 2246008, Fax +40 21 2251218, CFR 555198 Conducerea Executiva CONDUCEREA EXECUTIVA A SNTFC „CFR CALATORI” SA: • LIVIU CRISTIAN PESCARASU – Director General • ELENA MIU – Director General Adjunct • LEON BARBULESCU – Director General Adjunct • CINTIA CRISTINA CHINDE – Director Comercial • VALENTIN DOROBANTU – Director Exploatare • CARMEN FILIPESCU – Director Relatii Internationale, Finantari Externe • MARIANA FLOREA – Director Resurse Umane • CATALIN IOSUB – Director Locomotive • CRISTINA MANTESCU – Director Financiar Contabil • TEODOR CORNEL MANTOIU – Director Tehnic • SILVIU MARCEL MUNTEANU – Director Vagoane • CARMEN MARIA POPESCU – Director Achizitii • ADRIAN CALIN VLAICU – Director Marketing Conducerea centrală a CFR SA DIRECTOR GENERAL Tel: 319.24.00 CFR: 122.001 Fax: 319.24.01 email: constantin.manea@cfr.ro DIRECTOR GENERAL ADJUNCT EXPLOATARE VIOREL SCURTU Tel: 319.24.20 CFR: 122.003 Fax: 319.24.21 email: viorel.scurtu@cfr.ro DIRECTOR GENERAL ADJUNCT TEHNIC IOAN PINTEA Tel:312.72.08 CFR:122.072 Fax:317.72.08 Email: ioan.pintea@cfr.ro DIRECTOR GENERAL ADJUNCT PROIECTE CU FINANŢARE EXTERNĂ TIBERIU ANGELESCU Tel:316.30.59 CFR:122.136 Fax:312.30.59 email: tiberiu.angelescu@cfr.ro DIRECTOR GENERAL ADJUNCT ECONOMIC IULIAN FLORIN MANTESCU Tel:319.24.10 CFR:122.167 Fax:319.24.12 email: iulian.mantescu@cfr.ro DIRECTOR LINII HORIA ANTONEL MARUNTIS Tel:312.97.94 CFR:122.031 Fax:312.97.94 email: horia.maruntis@cfr.ro DIRECTOR INSTALAŢII COSTACHE NICOLAU Tel:319.24.50 CFR:122.604 Fax:319.24.51 email: costache.nicolau@cfr.ro DIRECTOR TRAFIC GEORGE MARCU Tel:319.25.10 CFR:122.093 Fax:319.25.11 email: george.marcu@cfr.ro DIRECTOR COMERCIAL VASILE ANTON Tel:319.24.62 CFR:122.176 Fax:319.24.30 email: anton.vasile@cfr.ro DIRECTOR PATRIMONIU DORINA VOICU Tel:319.24.60 CFR:143.310 Fax:311.03.14 email: dorina.voicu@cfr.ro Acestia sunt directorii cei putini de la companiile feroviare. Oare ce fond de salarii au? Desigur ei sunt necesari si restul trebuiesc disponibilizati. Sa nu uitam ca acestora li se mai adauga cate 8 directori regionali la fiecare companie!

  13. Anonim

    imi place site+ul vostu . e plin de informatii. ar trebui sa le dati niste lectii la cei de la fnfmc care scot cate o informatie pe site doar dupa ce informatia nu mai are nici o valoare
    bravo didi

  14. Anonim

    as vrea sa semnalez o problema. cum se impaca munca sindicala a domnului atanasiu cu cea de membru in PDL. si cum se impaca relatia dintre atanasiu salariat la cfr marfa si prietenul lui vladu cristian care este director la servtrans
    nu este un conflict de interese_
    nu ar trebui domnul atanasiu sa renunte la una dintre functiile care le are-
    daca inta pe site ar putea da o explicatie. nimeni nu il condamna sau il acuza de cev, dar ar fi bine daca ar lamurii si problema asta

  15. Ce te f…..e pe tine grija Anonimule din 26 cu cine este sau nu atanasiu prieten. dupa cate stiu eu cfr marfa nu este firma lui atanasiu si nici servtrans firma lui vladu. unde este conflictul? poate in capul tau sau a celor care nu se uita in ograda lor. nu ai de ce sa il acuzi, iar daca esti gelos pt. sindicat ,munceste si tu si vezi daca reusesti. succes! cinste lui ca poate sa actioneze pe mai multe fronturi!

  16. daca pot sa fac mai multe „functii” nu este un lucru gresit pentru ca nu este nici un conflict . cat priveste prietenii nu este nimeni in masura sa mi-i impuna sau nu. este viata mea personala. iar tu care te intereseaza atat de mult de ce nu vii sa discutam verbal ( vad ca ma cunosti).
    munca de sindicat o fac bine -dar cu parerea de rau ca nu pot ajuta ceferistii atat cat as vrea mai ales acum (chiar nefiind scos din productie ca altii care fac numai acest lucru) nu ai de ce sa ma invidiezi.
    cat despre politica- las-o balta! -sunt oameni platiti pentru asta.
    ce fac eu in timpul liber cred ca este chiar problema mea.
    multumesc anonimului din 01 -dar nu era necesar, asa sunt unii…….
    multumesc tuturor care acceseaza Blogul invidiatului nostru Sindicat-FEROVIARUL DEVA. (indiferent de parerile voastre-sunteti invitati)

  17. Anonim

    nici numirea lui garoseanu la cfr sa nu reprezinta conflict de interese,el fiind vice la gfr?

  18. Buna ziua, ma numesc Ovidiu Silaghi George, am 25 de ani, sunt interesat de fotografie si blogging, momentan lucrez la firma alor mei.

    Am decis sa imi fac cont pe site dupa ce am citit cateva articole si chiar mi se pare un website foarte reusit, o comunitate foarte bine inchegata.

    Va doresc tuturor a vara cat mai insorita, nu de alta da la mine ploua de vreo 2 zile:P.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s