CFR-iştii şi-au căutat dreptatea la Bruxelles

Scris in 11 Mai 2009, 22:59 de Anamaria Nedelcoff in Social.

Săptămâna trecută, o delegaţie a Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial (FNFMC), din care au făcut parte liderii Gheorghe Popa, Ioan Molea şi Gheorghe Frăţică a fost la Bruxelles, la Comisia Europeană.

“Mai exact, aceştia au fost la Direcţia Generală de Energie şi Transport, unde a fost prezentată situaţia actuală a căii ferate în contextual liberalizării pieţei de transport feroviar. A fost înaintat un material în care se arată că după 10 ani de la restructurare (înfiinţarea celor trei companii separate în 1998: CNCFR SA, CFR Călători, CFR Marfă), starea căilor ferate din România este necorespunzătoare, iar resursele financiare pentru modernizare sunt insuficiente”, a declarat Dorin Atanasiu, liderul Sindicatului Feroviarul Deva.

Liderul sindical mai susţine că în ultimii ani, odată cu diminuarea continuă a alocaţiilor de la bugetul de stat pentru modernizări şi reparaţii, precum şi a insuficienţei fondurilor proprii alocate pentru întreţinere, starea tehnică a infrastructurii feroviare s-a degradat continuu, lucru ce a dus la reducerea treptată a vitezelor de circulaţie.

“Subfinanţarea succesivă an de an a activităţii de mentenanţă a condus la degradarea continuă a stării de bună funcţionare a elementelor componente ale sistemului feroviar român. Pe de altă parte, calea ferată română nu a reuşit să atragă resursele financiare puse la dispoziţie de fondurile comunitare pentru dezvoltarea sistemului de transport. Infrastructura feroviară şi transportul feroviar au fost discriminate în detrimentul infrastructurii rutiere şi a transportului auto, în condiţiile în care transportul feroviar este mai eficient din mai multe puncte de vedere”, susţine Dorin Atanasiu.

De altfel, sindicaliştii sunt de părere că operatorii de transport feroviar din România sunt suprataxaţi, existând diferenţe mari între costurile de acces pe infrastructura feroviară, faţă de costurile de acces pe cea rutieră.

“Acest lucru determină o concurenţă disproporţionată între cele două moduri de transport şi, în consecinţă, pierderea treptată a unor părţi importante din cota de piaţă a transportului feroviar în detrimentul celui rutier. Totodată se insistă asupra eliminării taxei absurde percepute sub forma accizei de combustibil pentru motor la transporturile feroviare de călători, marfă şi pentru locomotivele şi utilajele folosite la întreţinerea infrastructurii feroviare”, a mai spus liderul Feroviarul Deva.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s